Galerii: Viljandimaa pika ajalooga tekstiilitootja üllatab trendikusega

Anna-Liisa Mets
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Pikk ajalugu ei tähenda alati traditsioonilist lähenemist: heaks näiteks eakast, aga kaasaegsest ettevõttest on villaseid tekstiiltoooteid pakkuv Woolish.

Ettevõtte üks praegustest eestvedajatest, Anna Siimu, ütleb, et Woolishi juured ulatuvad aastasse 1928, kuid tugeva värskenduskuuri sai see umbes aasta tagasi. «Alustasime pereettevõttes täiesti uue suunaga milleks on kodutekstiil, ning samuti lõime oma rõivakollektsiooni, kus pöörame tähelepanu disainile ja väikedetailidele. Ajaooliselt oleme säilitanud põhimaterjali, milleks on lambavillast lõng, samuti toome nostalgiat klassikaliste traditsiooniliste mustritega, nagu näiteks nn. Vanaema pitsmuster. värvidest kasutame kõige enam pehmeid naturaalseid toone, valge, hall, pruun…,» räägib Anna.
Kuigi sageli kipuvad sellised pika ajalooga kodumaised ettevõtted oma toodete disainiga ajale jalgu jääma, on Woolishil õnnestunud seda vältida. «Et seda ei juhtuks, on väga palju vaja tegeleda just pisidetailidega, tähtis on mitte ainult toode, vaid ka lugu toote taga, pakend, ning emotsioonipildid, mida püüame oma tootega edasi anda. Mustrid ja värvid jällegi sobivad kõigile: noor üliõpilane, hipster, edukas ettevõtja või pensionäri põlve nautiv inimene.
Paneme rõhku sotsiaalmeediale, e-kaubandusele ning samuti püüame koostööd teha erinevate ettevõtetega erinevatest tegevusvaldkondadest. Eesti nn. noordisainerid hoiavad kokku ja oleme leidnud palju põnevaid koostööprojekte ka nendega,» paljastab Anna natuke edu saladust.

Läbiv joon
Oma tooteid disainides peavad Woolishi tegijad silmas seda, et kuigi pisidetailid ja mustrid võivad igal tootel olla pisut eriilmelised, peab kogu brändil olema ühtne kuvand, millega inimesel tekiks seda kaubandusvõrgus märgates äratundmismoment: see on Woolish!
Üheks selliseks siduvaks jooneks on kõigi toodete puhul mõistagi sada protsenti villane lõng, millest kõik Woolishi esemed valmistatud on. Anna usub, et kuna tegu on naturaalse materjaliga, mis on kergesti hooldatav, saavad Woolishi toodete omanikud neist rõõmu tunda pikki aastaid – tänases kiirmoest üleküllastunud maailmas, kus kvaliteet pole sageli just esmatähtis, on see arvestatavalt oluline omadus.  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles