Merevaade, mida kunagi ei tule: uusarenduste kuulutused petavad sageli koduotsijat (2)

Anna-Liisa Mets
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uusarendus.
Uusarendus. Foto: Postimees

Uusarenduste kinnisvarakuulutuste juurde käivad võimalikku lõpptulemust illustreerivad pildid on kinnisvaraeksperdi sõnul eksitavad ja petavad ostjat. 

Uusarenduste kinnisvarakuulutused maalivad 3-D piltide abil sageli kauni pildi võimalikust tulevikust uues kodus, jättes konkreetselt täpsustamata, et piltidel kujutatud kallihinnaline sisustus ei kuulu müügihinna sisse ja reklaamlauses lubatud merevaade on vaid mõnel üksikul korteril tervest majast.

1Partner Kinnisvara tegevdirektor Martin Vahteri sõnul on kinnisvaraarendajad uute korterite müümiseks suurepäraselt ära õppinud sääraste ebarealistlike klantspiltide tegemise, millega inimestele müüakse kassikullana säravaid lubadusi. Vahter ütleb, et ta ei mõista hukka reklaame, mis kasutavad ilusaid fotosid võimalikust tulevasest elust, kuid viimasel ajal on tema hinnangul üle piiri mindud ja see kahjustab sektori usaldusväärsust. «On tavaline, et veebimeedias kutsub klikkima müügikuulutus, mille pilt lubab 80 000 euro eest kahekorruselist ultramoodsat kesklinna lofti ning juba paari nupuvajutusega selgub, et tegelikult saab selle raha eest 30-ruutmeetrise panipaika meenutava toakese,» räägib Vahter.

«Arendajad on aru saanud, et realistlik pilt «valgest karbist» ei müü ning siis maalitakse hea silmaga kujundaja abiga pilt võimalikust tulevikust. Inimesele müüakse emotsiooni ja nii võib jääda ekslik mulje, et säästutoote asemel ootab teda luksuskorter,» rääkis Vahter. «Seaduse järgi peab müügikuulutus selgelt ütlema, kas mööbel ja muud pildil olevad esemed on hinna sees või mitte,» räägib Vahter. Vastupidisel juhul võib tema sõnul eeldada, et ka kogu sisekujundus, disaindiivan ja televiisor tulevad kauba peale. 

Vaated, mida pole

Mõnikord minnakse suisa kuritahtlikuks ja müüakse aknast avaneva suurepärase vaatega kodu, ise hästi teades, et tegelikult on vaatele ette planeeritud teine kortermaja. «Reaalselt on ühe ja sama aknast avaneva merevaatega pildiga müüdud kolme järjest üksteise ette kerkivat kortermaja,» toob ta näite elust enesest.  Vahter leiab, et selliste küsimustega peaks tegelema tarbijakaitseamet ning probleemide vältimiseks tasub ka ise vaadata piirkonna detailplaneeringut, et veenduda, millise kõrgusega hooned sinna veel kerkivad.

Kinnisvaraportaali KV.EE juhi Tarvo Tesloni sõnul müüakse täna palju uusarenduste kortereid nii-öelda paberilt ning kindlasti aitavad näidiskorterite pildid ja kaunid 3-D pildid tulevast kodu paremini ette kujutada ja ostuotsuseid teha. Ta kinnitab, et loomulikult kuulub ühe hea kinnisvarakuulutuse juurde korteri plaan ruutmeetritega, et inimene tegelikult ka aru saaks, milline kinnisvara nende lainurkobjektiivide või 3-D disainsisustuste taha peitub. «Nõustun aga Martin Vahteriga 1Partner Kinnisvarast, et ebareaalsete vaadete ja sisustuslahendustega liialdamine on pigem pahatahtlik kui informatiivne ning ostuotsuste korral tuleb kliendil arenduse müügipartnerilt palju küsimusi küsida ja ka ise detailplaneeringutega tutvuda,» juhendab Telson.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles