Spetsialist: uusarendusse kodu ostes tuleb kõik põhjalikult üle küsida

Anna-Liisa Mets
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Et uusarendusi paberl müüa, tuleb kasutada illustratsioone.
Et uusarendusi paberl müüa, tuleb kasutada illustratsioone. Foto: Postimees

Kui uusarenduste kuulutuste fotod maalivad pildi tulevikust, mida tegelikult olla ei pruugi, kuidas  siis pakutavast võimalikult tõetruu pilt saada?

Sel nädalal avaldas 1Partner Kinnisvara tegevjuht Martin Vahter seisukoha, et paljud uusarenduste kuulutused eksitavad koduotsjat, sest sageli ei paku arendaja neile tegelikult ei kortereid ega vaateid, mis kuulutuses välja reklaamitud. 

Arco Real Estate AS Tallinna osakonna juht Daniel-Aleksander Chasan selgitab pisut tagamaid ja juhendab, kuidas uusarenduste seast kodu valiv inimene toimima peaks, et teha kindlaks, mida arendaja tegelikkuses  pakub.

"Visualiseeringute eesmärgiks on luua ettekujutus ehitusjärgus või planeeritavast hoonest, ilma selleta ei ole pea võimalik müüa hoonet, mis ei ole veel valminud. Visualiseeringud muutuvad ühe võimsamaks tehnika arenguga ning nende eesmärk on lisaks info andmisele saada potentsiaalse kliendi tähelepanu ning luua emotsioon tulevase koduga," selgitab Chasan.

Tema sõnul pole illustreerivates piltides midagi halba, kuid nõustub Vahteriga, et info ei tohi olla eksitav ja peab olema kooskõlas seadusega: seega ei erine kinnisvara müük oluliselt teiste kaupade müügist. "Kuna uusarenduste puhul kehtib enamasti reegel, et projekti müük algab juba paberil, siis kasutataksegi 3D- ja emotsioonipilte, mis ei saagi alati 100 protsenti kattuda reaalsusega. Praegune kinnisvaramüügi suund on suunatud emotsioonile, sest üha enam loeb inimestele lisaks neljale seinale ka piirkond, kuhu nad elama kolivad, ja seda kaugemale tulevikku vaadates. Elukeskkonnad muutuvad pidevalt, piltlikult - koht, mis eile oli tühi plats, võib homme olla juba elamurajoon ja selle presenteerimine kasvõi visuaalse pildina annab inimesele kindlasti rohkem infot, kui lihtsalt teadmine, et kunagi võib olla majal merevaade või hoopis tornmaja ees," selgitab ta. 

Koduotsija peaks Chasani soovitusel lisaks piltidele süüvima ka korteri plaanidesse, korteri paiknemisele ilmakaarte osas ja seda mitte ainult uusarenduste puhul. Kokkuvõttes on kõige olulisem suhelda müüja või maakleriga, uurida andmebaasidest detailplaneeringuid. See vähendab oluliselt riski saada loodetud maja pähe ühetoaline korter või merevaate asemel tornmaja.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles