Eestlane võitis oma põneva lahendusega globaalse ideekonkursi

Anna-Liisa Mets
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
WatchYourself.
WatchYourself. Foto: Electrolux

Electrolux avalikustas globaalse ideekonkursi Ideas Lab võiduidee „WatchYourself”, milleks on Eesti Kunstiakadeemia tudengi Hannes Lungi kontseptsioon nutikellast, mis aitab igapäevaselt toidukaupluses teha tervislikke valikuid kiirelt ja hõlpsalt, skaneerides ja analüüsides toorainet ning pakkudes kohe ka ideid retseptide osas.

Electrolux Ideas Lab konkurss kuulutati välja augustis eesmärgiga leida inspireerivaid ideid, mis innustaks rohkem kodus toitu valmistama ning tervislikumalt ja jätkusuutlikumalt toituma. Oktoobri lõpus kuulutati välja konkursi 50 parimat, mille hulgast valiti kümme parimat juba rahvahääletuse käigus, kus oma hääle andis 40 000 inimest. Top 10 hulgast valis parima ekspertidest koosnev žürii.

Konkursi peaauhinnaks on 10 000 eurot ning nädalane reis Stockholmi, kus võitja kohtub nii Electroluxi juhtide ja ekspertidega kui ka edukate Skandinaavia start-up ettevõtjatega, et oma ideed edasi arendada.

“Electrolux Ideas Lab konkursi esimene aasta on olnud fantastiline – meil on õnnestunud kaasata palju inimesi ning oleme saanud rohkelt inspiratsiooni, kuidas muuta meie elustiil ja toitumine veelgi tervislikumaks,” ütles Electroluxi turundusjuht MaryKay Kopf. “Võidutöö võlus meid tervikliku lähenemisega. Selle idee looja suutis end asetada tarbija rolli ning lahendada probleemid ja väljakutsed, mis esinevad igapäevaselt toidukaupade ostlemisel ja pereelu haldamisel kiire elutempo juures. „WatchYourself” on seade, mida sooviks endale iga hõivatud lapsevanem,” lisas Kopf.

Konkursile esitati suur hulk ideid alates nutitelefoni rakendustest ja innovaatilistest retseptikogumikest kuni köögitarvikute ning täismahus ärimudeliteni. Mitmed tööd käsitlesid näiteks ühenduvuse teemat (connectivity) koduses keskkonnas, samuti sisaldasid paljud  tööd ka erinevaid mängulisi elemente (gamification) ning mitmel juhul rakendati kontseptsioonides 3D printimise tehnoloogiaid. Palju esitati ideid rakendusteks. “Meil on hea meel, et suur osa ideid, mis konkursile esitati, on tõesti relevantsed ja adresseerivad tarbijate vajadusi,” sõnas Electroluxi asepresident Mona Abbasi, kes juhib ettevõttes brändi ja tarbijakogemuse ärisuunda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles