Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Piltide mõjuvõim: kuidas mõjutab Instagram ja sotsiaalmeedia kinnisvaraturgu?

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Kinnisvara fotograafia | FOTO: www.flickr.com

Mõnikümmend aastat tagasi oli majadega kauplemine hoopis teistsugusem kui praegu: kui tuttavad kuulsid, et maja on müügis, hakati sellele pakkumisi tegema. Nüüd on tänu internetile muutunud kodu müümine küll tunduvalt mugavamaks, kuid kuna kuulutusi levib kohutavalt palju, tuleb teiste seast silma paistmiseks kasutada nutikaid võtteid.

Kui vanasti teadsid maaklerid rääkida torutöödest ja katustest, siis nüüd jagavad nad tarkusi pigem peegelkaamerate ja fotograafia kohta, vahendab Telegraph. Nimelt tuleb kuulutustega silma paistmiseks nendega palju vaeva näha ja ehtida neid kvaliteetsete piltide ja videotega.

Näiteks peab maaklerifirmas Strutt & Parker töötav Michael Houlden kvaliteetseid pilte peaaegu kõige tähtsamaks osaks kodu müümise juures. «Ma ei salli koledaid ja laisalt tehtud kinnisvara pilte. Näiteks kui ma ei ole fotograafi tehtud piltidega rahul, ütlen kohe, et ta need uuesti teeks,» rääkis Houlden. «Kui kodust ei ole vähemalt ühte silmapaistvat pilti, tekib selle müümisega suure tõenäosusega raskusi.»

Tänu internetile on piltide jagamine muutunud aga eriti lihtsaks ja kodudest hästi tehtud fotod löövad lained ka populaarses mobiilirakenduses Instagram. Nimelt on sinna laetud üle 1,6 miljoni pildi, mille märksõnaks on pandud #property (tõlkes #kinnisvara).

Maaklerite sõnul leitakse läbi rakenduse kodudele rohkelt huvilisi. Selleks, et need veel rohkem populaarsust koguksid, on arendajad maksnud ka Instagrami kuulsustele, et nad majade või korteritega pilte teeksid.

Näide: Arendajad maksid üle poole miljoni jälgijaga Tavi Gevinsonile, et ta reklaamiks üht Brooklyni uusarendust.

Rooftop reading ✌️ #ApartmentStories #300AshlandPartner

A post shared by Tavi Gevinson (@tavitulle) on

Instagram ei ole puudu ka maakleritel endil, kuhu nad müügis olevatest kodudest pilte lisavad. Näiteks on Suurbritannias tegutsev kinnisvaramaakler Daniel Daggers tänu Instagramile teinud tehinguid rohkem kui kümne miljoni naela eest.

«See äpp mängib kodude ja pindade müümisel väga suurt rolli,» rääkis Daggers ja mainis, et tänu Instagramile leiab ta tihti ostjaid just kõrgemate hindadega kodudele. «Kallimate kodude või äripindade ostjate jaoks on tavaliselt aeg väga väärtuslik. Instagramis saavad nad aga parimate pakkumistega alati kursis olla, ilma et see liigselt nende aega rööviks.»

Selleks, et inimestele aga Instagramis silma jääda, on oluline, et pildid oleks võimalikult kvaliteetsed.

Maaklerifirma Strutt & Parkeri sõnul mängib heade jäädvustuse saamisel väga suurt rolli piltide tegemise aeg. «Näiteks müüsime eelmisel aastal ühte uhket Inglismaal paiknevat maakodu. Selle asemel, et teha pilte päevasel ajal, otsustasime oodata, kuni saabuks öö, et kõik tuled korraga põlema panna,» jutustas firma turundusjuht Kevin Powell. «See pilt tõi meile Instagramis tohutut populaarsust ja tõmbas ligi kliente, kes varem meiega kokku polnud puutunudki.»

Mehe sõnul on detailide jälgimine väga oluline; kui üks tuba näeb parem välja hommikul ja teine õhtul, on oluline, et fotograaf käiks pildistamas mitu korda.

Selleks, et kodu parimast küljest näidata ja inimestes huvi äratada ei tohiks mehe sõnul teha kodust amatöörilikke telefoniga tehtud pilte. «Paljud müüjad teevad ka vea, et lisavad kuulutusse pildid absoluutselt kõikidest tubadest kodus,» lisas maakler. «Kui aga panna üles vähem pilte, tekib inimestel suurem huvi tulla kodu päriselt vaatama.»

«Tänapäeva sotsiaalmeedia on muutnud inimeste mõtlemist ja enamikel juhtudel on pildid tõesti rohkem kui tuhat sõna,» rääkis maaklerifirma Kristall Spacesi juht Simon Atterbury. «Muidugi ei osta keegi endale kodu ainult ilusate piltide pärast. Pildid aga tekitavad rohkemates ostjates huvi ja seetõttu on ka suurem võimalus, et kodu lõpuks maha müüakse.»

Tagasi üles