Päevatoimetaja:
Kristina Kostap

Alkoholitootjad eiravad kodulehtedel tervisehoiatuse lisamise kohustust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Berit-Helena Lamp
Copy
Alkoholireklaam.
Alkoholireklaam. Foto: Peeter Langovits / Postimees

Eesti Karskusliidu alkoholireklaami järelevalve töörühm esitas tarbijakaitseametile kaebuse, kuna enamus alkoholitootjaid ei ole lisanud oma kodulehtedel esitatavatele alkoholi reklaamidele tervisehoiatust.


Vastavalt Reklaamiseaduse § 28/7 peab alkoholi reklaam sisaldama hoiatust: «Tähelepanu! Tegemist on alkoholiga. Alkohol võib kahjustada teie tervist.»

Valdava osa alkoholitootjate ning alkoholi maaletoojate lehekülgedel 2. aprilli seisuga tervisehoiatus reklaamide juures puudus.

«Mitmed alkoholitootjad on kogunud oma varasemate reklaamikampaaniate videod kodulehele vaatamiseks,» rääkis Eesti Karskusliidu esimees Lauri Beekmann. «Nende puhul võib ju öelda, et kuna tervisehoiatuse kohustus rakendus eelmise aasta novembrist, polnud vanematele reklaamidele hoiatust vaja panna. Kuid kui need on praegu üleval ja kõigile nähtavad, on selge, et see hoiatus tuleb ka neile lisada.»

TVs on alkoholi reklaamimine ajaliselt piiratud. Internetis on alkoholi reklaamid igas vanuses inimesele igal ajal kättesaadavad. Paari alkoholitootja kodulehed küsivad sisenemisel inimese sünniaastat. Sisestades piisavalt kauge aasta, pääseb kodulehele igaüks.

«Teeb murelikuks, et alkoholitootjad ei paista võtvat tõsiselt ilmselget fakti, et nende poolt kaubitsetud tooted ohustavad inimeste tervist. Alkohol on seotud umbes 60 erineva haigusega. Meenutagem kasvõi hiljutist Saaremaa viina reklaami, kus hoiatusteksti seadusesäte justkui täideti see lorilauluna ette kandes,» rääkis Beekmann.

Tagasi üles