New Yorgi ülikooli toitumisteadlane Marion Nestle leiab, et funktsionaalse toidu nime all müüdavad tooted on vaid turundustrikk, mille abil inimesi rohkem tarbima meelitatakse.
Asjatundja: funktsionaalne toit on vaid reklaamitrikk
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Samuti on Nestle veendunud, et selliseid tooteid ostes on kerge toidu kalorsusega liialdada, kirjutab Healthday.
Funktsionaalseks toiduks nimetatakse tooteid, mida on rikastatud tavalisest rohkemate toitainetega. Selle nimetuse all müüakse nii suurendatud kaltsiumisisaldusega mahlu kui südamesõbralikke margariine, aga ka probiootilisi jäätisi.
Hiljuti USAs tehtud uuring näitab, et ameeriklased peavad funktsionaalse toidu nime all müüdavat toidukraami väga tervislikuks ning on ka majanduskriisi ajal valmis selle eest rohkem maksma.
«Funktsionaalsed toidud on seotud turunduse, mitte tervisega,» kritiseeris Nestle. «Need tekitavad inimestes eksiarvamuse, nagu oleksid sellised asjad tervislikud ja inimesed söövad seepeale rohkem kui peaksid.»