Päevatoimetaja:
Kristina Kostap

Šokohoolikud? Eestimaalased kulutasid mullu 5,9 miljonit eurot tumedale šokolaadile

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristel Kossar
Copy

Toiduliit presenteeris neljapäeval Tallinna vanalinna privaatrestoranis Köök oma vastvalminud tumeda šokolaadi kampaaniat – selgub, et eestimaalasi ei jäta mõrušokolaad sugugi külmaks, sest mullu kulutati maiuse ostmiseks tervelt miljon rohkem kui aastal 2011.

Nielseni uuringut vahendanud Toiduliidu juht Sirje Potisepp rääkis, et aastas osteti tumeda šokolaadi tahvleid 5,9 miljoni euro eest. Aastaga tarbiti Eestis 600 tonni tumedat šokolaadi, näitaja on samuti võrreldes varasemaga tõusnud ning šokolaadi kogutarbimisest moodustab tume šokolaad 22,3%.

Šokolaadi müük elavneb ennekõike novembrikuus, mil inimesed hakkavad valmistuma jõuludeks. Potisepa sõnul hindavad tarbijad aina enam naturaalseid maitseid ning soovivad teada tooraine päritolu. Tarbijarühmadest kõneldes toonitas Potisepp, et vanemaealistest on saanud tänuväärsed tumeda šokolaadi tarbijad.

Presentatsioonil osalenenud Tallinna Tehnikaülikooli toiduainete instituudi direktor Raivo Vokk tutvustas šokolaadi ja tema toorainete kuid ka teiste toiduainete omadusi ning Angelica Uudeküll šokolaadi erinevaid kasutusvõimalusi köögis. Päevaseks soovitavaks tarbimiskoguseks loetakse 15-16 grammi tumedat šokolaadi.

Tagasi üles