Õnnetused ei hüüa tulles ning nii võib ühel hetkel elumajja invalifti tarvis minna. Hoonesse invalifti tellijal on võimalik valida nii odavama kui kallima variandi vahel, samuti on erinevaid tootjaid kui paigaldajaid.
Hoonesse invalifti paigaldamine läheb maksma vähemalt 10 000 eurot
Formet-Lift OÜ müügijuht Paul Thalberg ütles, et hinnad kõiguvad väga suurtes piirides, kuna invatõstukeid toodavad Euroopas kümned firmad, kelle toodang võib kvaliteedilt ja disainilt erineda sama palju kui Lada erineb Lexusest.
Teiseks oleneb hind tema sõnul oluliselt tõstekõrgusest ja peatuste arvust. Nii võib kuus astet tõusev trepptõstuk maksta 10 000 eurot või ka 25 000 eurot, kui on näiteks neli korrust ja igal korrusel neli trepimarssi.
Asematic OÜ juhatuse liige Kaino Tülle ütles, et keskmiselt peaks näiteks esimeselt kolmanda korruseni sõitva platvormlifti maksumuseks arvestama 17 000 - 20 000 eurot, tooltõstukile 7000 - 9000 eurot.
Kui palju Tallinnas on kokku invatõstukeid paigaldatud, andmeid ei ole, kuna neid paigaldavad mitu firmat. Thalbeg tõi näiteks, et temale teadaolevalt on Teaduste Akadeemias Toompeal kaks, kaitseministeeriumis Sakala tänaval, Tallinna Ülikooli ühiselamus, tervishoiumuuseumis Laial tänaval ja Euroopa Majas üks aga Tallinna Tehnikaülikoolis lausa 12 trepptõstukit. Vertikaaltõstukid on Mainori koolis Suur-Sõjamäe tänaval, Maardu linnavalitsuses, loomaaia afrikaanumis, Laagna lasteaias Pinna tänaval, raamatukogus Madala tänaval, eramajades Kerese ja Umboja tänaval.
Tallinna lisaeelarves on ette nähtud 528 000 eurot linna haldushoonete (Vabaduse väljak 7 ja 10, Raekoja plats 1, Vana-Viru tn 12) ehitus- ja remonttöödeks ning soetusteks. Antud summa eest on plaanis ehitada seoses linnapea Edgar Savisaare invaliidistumisega neli invalifti, kuid summa sisaldab ka linnavalitsuse hoone katuse ja fassaadi remonti. Liftide rajamise projekt valmib linnavalitsuse teatel juuni keskel.
Invaliftid peavad vastama kindlatele direktiividele. Kabiin peab olema suletud, ainuke ava on ventilatsiooniauk, kabiinil ei tohi olla võreuksi jne. Laias laastus jagunevad invatõstukid vertikaalseteks ja trepptõstukiteks. Vertikaaltõstukid tõstekõrgusega kuni kolm meetrit võivad olla ilma šahtita ja platvorm peab olema kõigil külgedel kindlustatud allakukkumise vastu.
Kolmest meetrist kõrgemale tõusvatel invatõstukitel peab olema šaht. Platvorm võib olla piiratud ühe, kahe või kolme seinaga. Kabiini uksi ei ole. Trepptõstukid liiguvad piki trepiastmetele või seinale kinnitatud rööpaid. Platvormil on ohutuse tagamiseks ees ja taga või küljel püstised metallplaadid, mis takistavad ratastooli mahaveeremist. Peatusesse jõudmisel vajub üks nendest plaatidest alla ja muutub peale- ja mahasõitmise kaldpinnaks.
Ohutuse tagamiseks liiguvad kõik invatõstukid mitte kiiremini kui 0,15 meetrit sekundis ja vaid nii kaua, kui näppu sõidunupul hoitakse. Kui näiteks ratastoolis inimesel hakkab halb ja käsi vajub sõidunupult maha, siis jääb tõstuk kohe seisma. Samuti peab olema võimalus abi kutsumiseks.