Päevatoimetaja:
Kristina Kostap
Saada vihje

Ühistu vabaneb üheöönaabritest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Maakri 36 korteriühistu juhatuse liikmed Rein Vaher (vasakult) ja Peeter Oja pidid lärmakatest öömajalistest vabanemiseks kokku kutsuma ühistu üldkoosoleku.
Maakri 36 korteriühistu juhatuse liikmed Rein Vaher (vasakult) ja Peeter Oja pidid lärmakatest öömajalistest vabanemiseks kokku kutsuma ühistu üldkoosoleku. Foto: Eero Vabamägi

Kesklinna elamu korteriühistu seljatas külaliskorterite teenust pakkuva firma, kelle kliendid tegid oma käitumisega majaelanike elu põrguks.

Uhkemate ja eksklusiivsemate kortermajade elanikud on hädas külalistega, kes saabuvad päevaks või paariks, joovad, laamendavad ja lõhuvad ning seejärel kaovad. Nende asemel tuleb varsti aga uus seltskond ja kõik kordub. Mingist kodurahust pole juttugi. Just nii olid asjad kesklinnas Maakri tänava tornelamus.

«Kui korteriomanik võtab endale pikaajalise üürniku, siis see üürnik muutub oma maja inimeseks, elanikuks. Ta suhtub majasse heaperemehelikult, ei lagasta. Ta tahab siin rahulikult elada nii nagu teisedki alalised elanikud,» rääkis Maakri tänava maja korteriühistu juhatuse liige Rein Vaher.

«Aga meie majas on kolm korteriomanikku sõlminud lepingu ettevõttega, mis tegutseb nime all Daily Apartments. Firma reklaamib ennast veebilehel Booking.com. Inimesed märgivad internetis ära: tulen sel päeval, olen siin ühe öö, järgmisel lähen minema. Seda nimetatakse külaliskorteri teenuseks,» lisas ta.

Üldkoosoleku otsusel

Vaheri sõnul toimib teenus justkui hotell, aga samas on ka suur vahe. «Hotellis on inimene, kes annab registratuurist võtme ja jälgib ka seda, et külastaja üldisi viisakusreegleid järgiks. Ja kui asi läheb käest ära, siis kutsub kliendi korrale,» lausus ta.

«Külaliskorteri puhul midagi niisugust ei ole. Keegi ei ütle neile: ärge suitsetage, ärge märatsege, ärge kuulake öösel valjusti muusikat. Inimene lihtsalt tuleb meie majja ja teeb seal, mis tahab. Ja nii need külalised joovad, sõidavad rulaga mööda koridori, lõhuvad, korraldavad lärmakaid pidusid.»

Olukorra lahendamiseks palus ühistu juhatus kolme korteri omanikel külaliskorteri leping ära lõpetada ja võtta endale tavalised üürnikud.

«Nad väitsid, et lepinguid ei saa nii lihtsalt lõpetada, ja siis hakati mind süüdistama, et ma vaenan ja vihkan seal kedagi. Hädaga ei leidnud me muud lahendust, kui et ühistu üldkoosolek võtab vastu otsuse, mille täitmine on kohustuslik kõikidele korteriühistu liikmetele. 9. juunil oligi meil üldkoosolek, kus võeti vastu otsus, mis keelab korterite omanikel sõlmida lepinguid nendele kuuluvates korterites külaliskorterite teenuse osutamiseks,» rääkis Vaher.

Sama otsus kohustab kolme korteri omanikke lõpetama olemasolevad lepingud nii Daily Apartmentsi kui ka mistahes teiste firmadega hiljemalt 1. augustiks. Kui korteriomanikud otsust ei täida, saab neid selleks kohtu kaudu sundida.

«Tegelikult ei tahaks me kohtuteed käima hakata. Mõistlik inimene peaks ju ise aru saama, et on probleem ja leping tuleks ära lõpetada. Kui on elumaja, siis see ei ole hotell. Tavalises majas peab naabrimees kord aastas sünnipäeva, selle võib ära kannatada. Aga meil peab naabrimees iga päev pidu. Sest meil on iga päev uus naabrimees, kes midagi lärmakalt tähistab,» lisas teine ühistu juhatuse liige Peeter Oja.

Vaheri sõnul on probleemiks ka Daily Apartmentsi töökultuur ja -eetika või õigemini selle puudumine. «Olen korduvalt neile kirjutanud ja probleemidest teada andnud. Kui nad kirjadele üldse vastavad, siis stiilis, et «ärge nüüd pahandage ja oleme ikka sõbrad edasi,» ütles Vaher.

Kaubamärgi Daily Apartments all tegutseva OÜ Changeroom juhatuse liige Olari Rikas kinnitas, et tegelikult probleeme pole ja tegu on Vaheri pahatahtlikkusega.

«Külaliskorteris peatuv turist on täpselt samasugune inimene nagu teie või mina. Kui me läheme mõnda teise riiki, siis me ei hakka seal ju kuskil hotellitoas või korteris läbustama ja laamendama. Me ajame seal oma asjad ära ja tuleme ilma igasuguste vahejuhtumiteta koju tagasi. Need inimesed, kes ööbivad külaliskorterites, on täpselt samasugused inimesed nagu meie,» rääkis ta.

«Kui inimesele ei meeldi tema naabrid, siis mida selle vastu ikka teha. Korterelamutes elavad erinevad inimesed, kes puutuvad omavahel kokku ja sellest võivad tekkida konfliktid. Aga see, et külaliskorterite kliendid on mingid erilised inimesed, kes pidevalt ainult tüli ja pahandust teevad, ei vasta tõele. Need on tavalised turistid, kes tulevad Tallinna külastama,» lisas ettevõtja.

Reklaamimine lõppes

Rikas on enda sõnul viimasel ajal Eestist eemal olnud ja pole Maakri tänava majas toimuvaga kursis.

«Laseme kõik otsused ja lepingud juristidel üle vaadata, enne kui mingi otsuse vastu võtame. Üldjuhul teeme majarahvaga koosolekuid ja kokkuleppeid. See on ju ka meie huvi, et maja oleks võimalikult turvaline, sest seisame oma klientide heaolu eest. Meid võidakse sellest majast ju ära ajada, aga selle asemel võib tulla mõni pikaajaline elanik, kes on mitu korda hullem kui kõik turistid kokku,» ütles Rikas.

Eilse päeva seisuga firma oma kodulehel Maakri 36 külaliskortereid enam ei reklaami. Vaher ütles, et kahe korteri omanikud lõpetavad külaliskorteri lepingud augusti esimesel poolel. Kolmanda korteriomanikuga, kes ei ela Tallinnas, saadi alles äsja ühendust ja tema jurist tegeleb asjaga.

Daily Apartments vahendab Tallinnas 32 külaliskorterit. Veebilehel Booking.com on pakkumisel üle 300 Tallinnas asuva külaliskorteriks kvalifitseeruva ööbimisvõimaluse.

Tagasi üles