Viis viga, mis ei lase su kinnisvarakuulutusel silma paista

Kodu.postimees.ee
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maja, kinnisvara.
Maja, kinnisvara. Foto: SCANPIX

Kinnisvaraportaalides on üleval kümneid tuhandeid kinnisvarakuulutusi, mida sirvivad iga nädal sajad tuhanded huvilised.  Suurenev konkurents muudab kinnisvarakuulutuse visuaalse rolli üha olulisemaks - Eesti suurim kinnisvaraportaal KV.EE jagab soovitusi, kuidas koostada head kinnisvarakuulutust.

«Ajaga on kuulutused paremini kõnelema hakanud: paremaks on läinud pildid, kinnisvara kirjeldus kui ka kuulutuste mitmekeelsena esitamine.  Siiski on väga paljudes kuulutustes probleeme info vähesuse või siis lausa valeinformatsiooni esitamisega. Vigu ei tee mitte ainult eraisikud vaid ka kahjuks väga paljud maaklerid,» nentis KV.EE turunusjuht Kristiana Põld.

Asukoht

Kõige enam eksitakse tahtlikult asukoha märkimise, ruutmeetrite arvu või energiamärgisega.  Huvitaval kombel tuleb tihti ette magalapiirkonna korteri paigutamist  Kesklinna alajaotusesse. Pea kinni linnaosa määratlusest, sellega vassides vaid pahandad kuulutuse vaatajaid ning ka ülejäänud info võib tunduda ebatäpsena. Aadressi korrektse märkimise korral ära unusta üle kontrollida kaardivaadet, et see näitaks ikka elukohta, mitte näiteks kõrvalmaja äripinda.

«Kodu otsimisel kasutatakse tihti märksõnaotsingus konkreetse asumi otsimist. Kindlasti tasub kuulutuse sisestamisel ka asumi lahter ära täita. See tagab sinu kuulutuse leitavuse konkreetset asumit eelistava inimese jaoks,» soovitas Põld.

Müüdava pinna suurus

Olulisim on korteri pinna välja toomine. Tühjaks jäetud ruutmeetrite lahtri korral ei kalkuleeri portaal ka ruutmeetrihinda ning nii võidakse välja jääda ruutmeetri hinna otsingutest ning kaotada potentsiaalseid huvilisi. «Palju juhtub ka seda, et korteri pindala hulka arvestatakse ka panipaiga või rõdu suurus, kus erinevus võib ulatuda kümnetesse ruutmeetritesse, mis omakorda muudab ruutmeetri hinda oluliselt ebatäpsemaks. Soovitame korteri ruutmeetrid üle kontrollida kinnisturegistrist. Samast saab ka infot kortermajale väljastatud energiamärgise kohta,» rääkis Põld.

Foto

Esimene valik kuulutusega tutvumiseks tehakse kuulutuse esipiltide põhjal. Portaali KV.EE kogemusel töötavad kuulutuse avapiltidena kõige paremini sisevaated. Fotod tuleb teha võimalikult atraktiivsed ning ülevaatlikud. «Kuulutuses peab kindlasti olema märgitud, mis piltidel olevast mööblist ja tehnikast on hinna sisse kuuluv ja mis mitte, muidu võidakse eeldada, et hinna sisse jääb ka näiteks televiisor ja muu tehnika. Alati võib jätta ruumi ka läbirääkimisteks mainides, et on korterisse mööbli sisse jätmise võimalus,» soovitas turundusjuht. «Kuulutuse juures kohtame liiga harva elamispinna plaani, mis annaks ülevaate tubade-ruumide paiknemisest ning suurusest. Kuigi kuulutusse saab märkida kommunaalkulude suurused, siis hea on ka näiteks teha viimastest arvetest pilt või siis mainida, et nendega on võimalik tutvuda kohapeal.»

Huvitav kirjeldus

Tasuta reklaamivõimalus nr. 1 portaali siseselt on reklaamlause kasutamine. Kuulutuse reklaamlause kuvatakse otsingutulemustes punaselt aadressi all ning on heaks võimaluseks anda edasi pakutava kinnisvara põhitugevusi.  «Viimaste aastate kõige otsitumad märksõnad  on KV.EE’s olnud  saun, rõdu ja meri. Kui sinu pakutaval kodul on mõni või kõik need omadused, siis tasub neid kindlasti ka esile tuua. Ja ära siis unusta neist ka pilti teha,» soovitas Põld.

Ülevaatlik kuulutuse kirjeldus peaks tema sõnul kindlasti ka  sisaldama tubade ja magamistubade arvu, korruste ja vannitubade ning tualettide arvu, samuti tubade suurust ruutmeetrites. Korteri puhul tasub kindlasti mainida, kas juurde kuulub panipaik, rõdu, kuidas on korraldatud parkimine jne. Maja puhul on kindlasti oluline ehitusmaterjalide ja kasutuslubade mainimine, küttelahendused ning hoovi suurus ja haljastus.

«Kirjutades mõtle, kes võiks olla potentsiaalne uus elanik. Kui suuremat korterit või maja müües tuleks sihtida ilmselt lastega peresid, kellele on kindlasti oluline lasteaedade, mänguväljakute ja koolide lähedus, siis ühetoalised võiks sobida ilmselt pigem noortele. Neile on pakub mänguväljakust enam huvi parkimisvõimalus hoovil või info, mis raha eest saab taksoga kesklinnast koju,» märkis Põld.

Kuulutuse õigekiri ja stiil

See ei mõjuta küll turundusjuhi sõnul otseselt kinnisvara müüki, kuid kindlasti tekitab müüja vastu suuremat usaldusväärsust. «Püüa kirjutada vigadeta ja soovitatavalt jaga tekst alajaotusteks. Nii näeb kuulutuse tekst korrektsem välja.

«Tutvuge ka teiste kuulutustega, vaadake milline teile kõige enam meeldib ning hinnake, mis on selles kuulutuses hästi tehtud, et paneks huvilisi just sellele klikkima ning püüdke ka oma kuulutus sarnaselt koostada. Näidiskuulutusega saab tutvuda siin.

Kinnisvarakuulutuse lisamise meelespea:

Täida kõik etteantud lahtrid õige informatsiooniga: aadress, ruutmeetrid, kommunaalkulud, energiamärgis, sisustus, kaardivaade.

Vaata, et kuulutuses olevad pildid annaksid hea ülevaate ja oleksid kvaliteetsed. Pildista pigem päevavalguses ning pane tubades põlema ka valgustid. Parimaks esipildiks on sisevaate pilt.

Kirjuta kuulutusele pakutavat kõige paremini iseloomustav tutvustus ehk reklaamlause.

Kuulutuse tekst kirjuta alajaotustena, nii on ülevaatlikum teksti lugeda ning pööra tähelepanu õigekirjale.

Mõtle, kes on kõige õigem sihtgrupp sinu kinnisvarale. Noortele ja üksikutele inimestele rõhuta hobisid, transpordivõimalusi ja peredele kindlasti ka lastega seotud tegevuste plusse.

Püüa kuulutus sisestada mitmes keeles, alati võid kuulutuses mainida, mis keeltes sina oled suuteline vastama. Kui teistesse keeltesse tõlkimine on keeruline, siis kasuta maksimaalselt  kuulutuse sisestamisel ette antud nimekirja, mis automaatselt tõlgib märksõnad teistesse portaalis olevatesse keeltesse.

Tagasi üles