Päevatoimetaja:
Kristina Kostap

Miks ei suuda naised šokolaadile ei öelda?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Naine
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX

Kas oled kunagi kuulnud mõnda meest ütlemas, et ta oleks nõus šokolaadi nimel kõike tegema? Ilmselt ei saa väita, et seda ei juhtuks kunagi või et ükski mees ei käituks nii, kuid tõenäolisem on see, et šokolaadi ihkab just naine. Miks?

Küsitlused on näidanud, et 40 protsenti naistest ei suudaks šokolaadist kunagi loobuda, samas kui meestest tunnistas sama kõigest 15 protsenti. Miks on šokolaad naiste jaoks niivõrd tähtis, et nad ei suuda sellele ei öelda? Elite Daily pani kirja mõned võimalikud selgitused.

Võib-olla on asi selles, kuidas naise aju on üles ehitatud

Naised teavad väga hästi, et kuupuhastuse ajal – ja vahel ka enne või pärast seda – on šokolaadiisu eriti suur. Kuigi teadlased pole suutnud leida otsest seost selle vahel, miks tekib menstruatsiooni ajal isu just šokolaadi järele, võib üheks võimalikuks selgituseks olla see, et kui naine sööb šokolaadi, vallandub tema ajus dopamiini, mis teeb meeleolu paremaks. Lisaks sellele võib šokolaad mõjutada seksiisu.

Võib-olla leiab vastuse ajaloost

Selleks, et leida vastus küsimusele, miks maitseb šokolaad naistele rohkem kui meestele, tuleks võib-olla vaadata ajalukku. Siis, kui inimesed elasid veel koobastes, olid meie maitsemeeled väga erinevad sellest, milliseks need on kujunenud nüüd. Mehed vastutasid jahipidamise eest, samas kui naised korjasid marju ja seeni, mis võib selgitada ka seda, miks mehed armastavad liha rohkem kui näiteks maiustusi. Naiste ja meeste füsioloogia on väga erinev ning teadlaste hinnangul võib põhjuseks olla see, kui hea ligipääs oli meie esivanematel teatud toitudele. Seega kui mees tellib iga kord väljas käies mahlase lihatüki, ära kurjusta temaga – süüdi on hoopis meie esiisad!

Võib-olla on see õpitud käitumine

Uuringutega on kindlaks tehtud näiteks selline asi, et toiduaine pakend mõjutab oluliselt seda, kas selle toidu ostab mees või naine. Näiteks kui pakendile on kirjutatud sõna «lahja», siis võib üsna kindlalt väita, et mehed seda ei ostaks. Raamatuautor dr David Bell selgitas, et inimesed seavad toiduaineid kategooriatesse ja üheks kategooriaks on «toidud, mida minusugused inimesed söövad». «Mehed ei söö liha sellepärast, et nad on mehed; nad söövad liha sellepärast, et näidata, et nad on mehed,» sõnas ta. 

Samuti ei saa väita, et naine peab tingimata kuupuhastuse ajal šokolaadi sööma. Mõtle ise, kui mitmes reklaamis ja filmis oled sa näinud seda, et naine ihkab menstruatsiooni ajal šokolaadi. Seega võib väita, et meie kultuuriruum on kujunenud selliseks, et naised saavad tihtipeale erinevatest kanalitest meeldetuletusi, et nad peaksid šokolaadi sööma. Järgmine kord, kui tahad šokolaadi süüa, mõtle hoolikalt, kas sa pead seda tõesti sööma või on asi hoopis selles, et sulle on nii õpetatud?

Tagasi üles