Iga pere majapidamises leidub umbes 10 000 asja ja kogu majapidamise korrashoid kipub vahel meeleheitele viima.
Oluline oskus, mis aitab su kodu korras hoida
Kuid kujutage nüüd ette suure ettevõtte ladu, kus leidub kümme tuhat asja. Mis on kõige olulisem? Saada asjadest ülevaade ehk teha inventuur.
Selles pole midagi imelikku, kui pead majapidamisraamatut: endisaegsed perenaised märkisid kõik majapidamisega seonduva sulepeaga paberile, tänapäeva digimaailmas leidub selleks märksa lihtsamaid vahendeid. Paljud viivad koduse inventuuri läbi Exceli tabelis - nii saad üles märkida, palju ja mida su kodumajapidamises leidub, millal miski ostetud sai jne. Saad sinna märkida ka tootekoodi, vajadusel ka garantiitingimused ja paranduse teostaja jne.
Seesama märkmik aitab sul näiteks detaile vaadata, kui mõni ese vajaks remonti või väljavahetamist. Samuti ei osta sa mõttetult topeltkraami, kuna saad oma nimekirjast asjade olemasolu vaadata. Näidislisti näed siit.
Kodu kohta tasub pidada ka korrashoiupäevikut: millal toimus remont või mõne detaili vahetus, mida parandati, palju maksis. Selles pole midagi häbenemisväärset, kui majapidamist korras pead - endal on lihtsam elada ja teiste elu teed samuti kergemaks.