Koduostjaile on kliendipäevad muutunud taas populaarseks, sest mitmekülgse ja järjest avarduva <uute eluasemete valiku juures jääb peale vanasõna „Oma silm on kuningas!“, kirjutab Arco Vara Tartu piirkonna maakler Janika Toots.
Armastus uue kodu vastu tärkab sageli kliendipäeval
Kinnisvaraettevõtted korraldavad kliendipäevi eeskätt selleks, et korteritele ja majadele potentsiaalseid ostjaid leida. Tihti ei piisa müügis oleva eluaseme esitlemisest vaid kinnisvaraportaalides – fotod ja reaalsus on erinevad, pildid võivad tegelikku olukorda oluliselt moonutada. Seega saab kliendipäevadel käies objekti olemusest parema ülevaate ja samas ka asjakohast infot nii ehitajatelt kui pankadelt.
Kliendipäevi korraldatakse uuemate majade puhul tavaliselt selliselt, et üks näidiskorter viimistletakse ja sisustatakse, aga ülejäänud korterites saavad kliendid teha valikuid vastavalt oma soovile. Näidiskorteriga antakse ostjaile aimu, millised võimalused on oma korteri kujundamiseks, sest need, kes ei puutu iga päev kokku kinnisvarateemadega, ei pruugi omada head ettekujutust, milline võiks tänapäevane kodu välja näha.
Üldjoontes külastavad kliendipäevi inimesed, kellel on tõsisem huvi konkreetse objekti vastu või vähemalt vana kodu müügi ja uue ostmise soov.
Ostjale tuleb rääkida tõtt
Endastmõistetavalt presenteeritakse kliendipäeval korteri või maja parimaid külgi, kuid oluline on ka negatiivsete tegurite korral nendele ausalt viidata. Sisse kolides avastavad elanikud probleemsed kohad niikuinii ja usaldus kinnisvaraettevõtte suhtes saab kannatada.
Tavaliselt tutvustatakse kliendiüritusel ümbruskonda – lähimad poed, koolid, lasteaiad, spordi- ja meditsiiniasutused jne.
Samuti antakse põhjalik ülevaade ehitise kohta, kaasa arvatud detailid, mida tavaliselt müügikuulutuses ei märgita.
Tutvuda saab ruumiplaanidega ja kohe samas ka maakleritega aurutada, mida võiks soovi korral muuta. Avaldatakse suvised ja talvised kommunaalkulud, et tekiks reaalne pilt kuludest. Võimalik on pärida naabrite kohta, tutvuda ühistu koosolekute protokollidega.
Praktika näitab, et õnnestunumad on kliendipäevad, mis toimuvad nädalavahetustel või siis peale tööpäeva. Kiire elutempo juures on ostjatel ainuvõimalik sellistel aegadel kodu otsinguga tegeleda.
Kui kliente on palju, siis ei jõua maaklerid kõigi kokkutulnutega nii põhjalikult suhelda, kui ehk sooviks. Sellepärast jätke julgesti oma kontaktandmed, et oleks võimalik hiljem ühendust võtta.