Uudne muruniitmisteenus viib kokku eraisikust teenusepakkuja ja -otsija

Anna-Liisa Mets
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Muruniitmine.
Muruniitmine. Foto: www.flickr.com

Majaomaniku vaimustus muruniitmisest lõppeb enamasti juba enne, kui suvi poole peal ja nii tahaks, et siis oleks varnast võtta keegi, kes selle töö ära teeb. Nüüd ongi.

Alles uhiuus platvorm Mower on kõigile säärastele niitmisest tüdinenud hingedele leidnud suurepärase lahenduse: selle abil viiakse kokku eraisikutest niitjad ja niitjat otsivad maja- või suvilaomanikud, kusjuures niitjaotsijale pakutakse soodsaimat võimalikku hinda piirkonnas. 

Üks ettevõtmise asutajaist, Siim Roostalu, ütleb, et nad on ise olnud mõlemas rollis: nii niitjad kui niitmisteenust vajavad inimesed. «Noorte muruniitjatena oli meil suur probleem klientide leidmisega, aga nüüd kui oleme ise otsinud abikäsi aiategevusteks, on niitja kiirelt leidmine väga tülikas,» selgitab ta, miks Mower loodi. 

Praegu on teenusepakkujaid enim Harju- ja Tartumaalt, aga niitjaid on liitunud juba kõigist maakondadest, kokku üle saja niitja, ja igal nädalal teenindatakse kümneid kliente.
Niitjaks võib end pakkuda igaüks: peab olema vaid vaba aega, niitmisvahendid, soov muru niita ja lisaraha teenida. Teenuseotsijatele on ainus tingimus mõistagi niidetava muruplatsi pakkumine.

Tulevikuplaanid on Moweri tiimil selged: järgmisel aastal peaks nende kaudu leidma abilise kõikvõimalikeks aiatöödeks, olgu tegemist muruniitmise, lumekoristuse või millega tahes. 

Tegemist on eraisikutevahelise tehinguga

Selleks, et hoida teenust kvaliteetsena, kogub Moweri tiim iga tellimuse järel klientidelt tagasisidet – nii annavad nad oma panuse sellesse, et niitjate tase oleks kõrge. Arveldamine käib esialgu sedasi, et klient tasub otse niitjale, kuid tulevikus saab mugavalt ka veebis maksta. Kui niitja ja kliendi vahel esineb probleeme, siis nende lahendamine jääb niitja kanda: Mower on sisuliselt vaid vahendaja rollis. 

Ando Kiidron tarbijakaitseametist ütleb, et antud platvormi kaudu loovad sideme üksnes eraisikud omavahel ehk tehing tehakse kahe eraisiku vahel. Selliste tehingute puhul ei laiene tarbijale tarbijakaitseseadus, mis rakendub tarbija ja kaupleja vahelistes suhetes. «Sellisel juhul leitakse lahendused enamasti kas kokkuleppe teel või halvemal juhul kohtu kaudu,» selgitab ta. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles