Materjalide kogust on tema hinnangul aga nii mõnelgi juhul väga raske kontrollida, sest väiksemaid kaupu võidakse koos pakendada ja ilma pakendeid avamata on võimatu kontrollida. «Seetõttu on sageli saatelehel ka kirjas pigem pakendite arv, mitte täpsed materjali kogused, ja sellisel juhul tuleb pakendid üle lugeda ja arvuliselt vastavust saatelehele kontrollida,» soovitab ta.
Kõige viimane tegevus võiks Pappeli sõnul olla materjalide ja ehituskauba pakendite visuaalne kontroll. Seda soovitab ta teha veel enne kauba mahalaadist, tagamaks, et vigastus või puudus ei ole tekkinud mahalaadimise käigus. «Praktikas on seda sageli keeruline teha, sest osa kaupa võib olla teiste pakendite all või ühe kaubaaluse peal. Siis on võimalik kontrollida alles pärast mahalaadimist, kui pakendit saab igalt poolt üle vaadata,» nendib ta samas.
Avastatud puudused tuleks fikseerida. «Puudused tuleks märkustena kirja panna kauba saatelehele. Lisaks on soovitatav oma nutitelefoniga ka pilte teha ja kui see on võimalik, siis enne kauba mahatõstmist veokilt. Kui see ei ole võimalik, siis teha kahjustatud kohast pildid pärast seda, kui kaup mahalaaditud või kui pakendi avamisel avastatakse puudused,» soovitab Pappel.
«Lisaks tuleks kauba tarnijale esitada e-postiga reklamatsioon. See on kahjunõue, milles ära toodud argumenteeritud puudused või kahjud orienteeruva summaga, viited alusdokumentidele (tellimusele, arvele, pakkelehele, saatelehele) ning lisatud ka puudusega seotud pildid,» annab ta nõu.
Kuna selline korrektne puuduste fikseerimine on mõnevõrra tülikas, siis jäetakse see väiksemate puuduste või kahjustuste korral päris sageli tegemata. «Vahel pole näiteks eramaja ehitusplatsile kauba kohalejõudmise ajal objektil kedagi, kes kauba vastu võtaks. Siis tõstetakse kaup objektile telefoni teel juhendatud kohta ja näiteks saadetakse dokumendid e-postiga või on need pakendile kinnitatud,» vahendab Pappel.
«Mõistlik oleks iseäranis olulisemate kaupade puhul, mille kahjustumine võib kokkuvõttes mõjutada ka maja konstruktsioone, vastuvõtmisele tähelepanu pöörata ja objektile jõudnud kauba seisukorda kontrollida ja puuduste korral kiiresti reageerida.» Üldjuhul, kui puudused on fikseeritud, vahetab kauba tarnija puudustega kauba suhteliselt kiiresti välja või hüvitab kahju.