Päevatoimetaja:
Kristina Kostap

90 protsenti lastest joob regulaarselt piima

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Naine
Copy
Foto: PantherMedia / Scanpix

Toiduliit käivitas äsja piimakampaania, mille eesmärk on tuletada ennekõike lapsevanematele ja lastele meelde, kui väärtuslikud toiduained on piim ja piimatooted. Seda, et piim on ka laste seas kõrgelt hinnatud, näitas muuhulgas Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja TNS Emorilt tellitud uuring, mille kohaselt joob 90 protsenti lastest regulaarselt piima.

54 protsenti lastest joob piima iga päev, 27 protsenti praktiliselt ülepäeviti ning 9 protsenti vähemalt kord nädalas, näitas 2015. aasta lõpus läbiviidud uuring. Kõige aktiivsemalt joovad joogipiima 10-11-aastased lapsed, kellest tarbib piima igapäevaselt 59 protsenti.

Toiduliidu juhataja Sirje Potisepa sõnul on rõõmustav näha, et piim ja piimatooted laste seas ülimalt populaarsed on. «Pole saladus, et piim ja piimatooted on kasvava lapse organismile äärmiselt vajalikud ja kasulikud. Uuring näitas, et väärtuslikud piimatooted on Eesti laste laual iga päev – kas siis joogipiima, kohupiimatoodete, juustu, jogurti või muude toodete näol,» ütles Potisepp.

Piima järel jõuavad kõige sagedamini laste lauale kohupiim, kohukesed ja kohupiimakreemid. «83 protsenti lastest sööb kohupiimatooteid vähemalt kord nädalas, kusjuures pisut üle kolmandiku neist tarbib kohupiimatooteid ülepäeviti. Peaaegu sama populaarsed on laste seas ka juust ja jogurt, millest juustu tarbib iga päev, ülepäeviti või kord nädalas 81 protsenti lastest, jogurtit aga 80 protsenti lastest,» rääkis Potisepp.

Tema sõnul on laste seas kõige ebapopulaarsem piimatoode keefir, mille puhul ütlesid 47 protsenti uuringus osalenud lastest, et nad ei joo seda üldse. 

Et edastada eestimaalastele piima kasulikkuse sõnumit lustakamal moel, rändab Toiduliidu tänavuse kampaania raames mööda Eesti linnu värviline piimalehma skulptuur, mis kutsub möödujaid endaga pilti tegema ja neid auhindade võitmiseks sotsiaalmeediasse postitama.

«Meie silmis on piim tõeline kangelaste toit ja piima andvad lehmad praktiliselt superkangelased. Seetõttu teeme oma tänavuse piimakampaaniaga erilise kummarduse ka lehmadele – püstitame nende auks superlehma skulptuuri, mis alustab mööda Eestit ringreisi ja hakkab erinevate linnade keskväljakutel piima headust kuulutama,» lisas Potisepp.

Tagasi üles