Selgub, et mehed keelduvad loodussäästlikult mõtlemast hirmus, et see hävitab kuidagi nende mehelikkust, ja seetõttu ei tee nad just kuigi jätkusuutlikke valikuid.
Uuring: mehed keelduvad loodust säästmast meheliku kuvandi kaotamise hirmus (1)
Värskest ajakirjas Journal of Consumer Research avaldatud uuringust selgub, et kuigi mehed võib-olla isegi tahaksid sõita elektriautoga, sorteerida prügi ja osta koju tooteid, mis saastavad vähem loodust, ei tee nad seda seepärast, et säärast mõtlemist peetakse endiselt pigem naistele omaseks ning mehed ei taha oma mehelikku kuvandit ohtu seada ega tegeleda millegi nii naiselikuga, vahendab TreeHugger.
Uuringu autorid Aaron Brough Utah ülikoolist ja E.B. Wilkie Notre Dame´i ülikoolist soovitavad seetõttu mõelda tõsiselt loodussõbralike toodete reklaami üle: see peaks muutuma nii, et mehed ei tunneks end teatud tooteid ja teenuseid tarbides enam naiselikuna. Kui reklaamida keskkonnasõbralikku seepi meestele vastuvõetava nurga alt, kasutavad nad seda palju meelsamini kui praegu, on duo veendunud.
Nende hinnangul on kogu "roheline" reklaamiturg praegu üles ehitatud selliselt, et rohkem haagivad sellega naised kui mehed, seega pole mõtet loota, et laiaulatuslikemate reklaamikampaaniate tegemine või suurem surve mehi teisiti mõtlema paneb. Roheline mõtteviis õnnestub meestele laiemalt omaseks muuta vaid siis, kui sedasorti reklaamid nende keelt kõnelevad, usuvad uuringu läbiviijad.
Kas sinu meelest on loodussõbralik mõtteviis naiselik? Kas mõtled koju toitu ja majapidamitarbeid ostes sellele, kuidas sinu valikud kõige vähem loodust kurnaksid?