Seetõttu tuleb vaadata teemat kui tervikut. Vaatluse ja analüüsi alla tuleb võtta järgmised teemad:
1) valgustus ja selle tervikpilt – kulu, hooldus, haldus, juhtimine,
2) küte – alates soojasõlmedest kuni küttekehadeni,
3) ventilatsioon – soojustagastusest kuni automaatikani,
4) vesi – sooja vee tootmisest kuni tarbijateni ning
5) mõõtmine, seire ja hilisem analüüsivõimekus.
Kui vaadelda tervikpilti, on tagatud süsteemne lähenemine, miski ei jää tähelepanuta, tulemused on kordades paremad, lahenduste kvaliteet on kõrgem ning mis kõige tähtsam - kokkuhoid on suurim!
Teemaga tegelemisel peab olema protsess selgelt paigas ja teada. Strateegiline lähenemine algab alati info, materjalide, tarbimisandmete, projektide jms kogumisega. Tulemused saavad olla nii head või täpsed, kui on sisendinfo, mille põhjal koostatakse analüüsid.
Teiseks etapiks on laiapõhjaline ülevaatus, kuhu tuleb kaasata iga valdkonna tippspetsialist. Kahtlemata peavad ühe ärihoone läbivaatusele olema kaasatud elektri-, valgustus-, kütte/jahutus-, ventilatsiooni- ning mõõtmissüsteemide insenerid. Lisaks tuleb enamikul juhtudel viia läbi täiendavad mõõtmised, mida annab kenasti ülevaatuste vahele integreerida. Kolmandaks etapiks on strateegilise plaani ja meetmete paketi koostamine. Sealhulgas võetakse arvesse kogutud andmed, ülevaatustelt saadud info ning mõõtmistulemused. Lõpp-projekt peab sisaldama reaalseid tehnilisi lahendusi, tasuvusanalüüse ning konkreetset kokkuvõtet raha tootlusest, mille põhjal otsustada, missugune rada jooksmiseks valida.
Tihtipeale pole mõtet koostada standardset auditit, kus analüüsi koostav ettevõte pole võimeline lahendusi ise realiseerima ning see ei kuulu ärimudelisse! On väga tähtis, et sünergia ei oleks tagatud vaid valdkondade ühtsuses, vaid ka asjaolus, et analüüsid, ülevaatus ja lahendused tuleksid sama pakkuja poolt. Sellisel juhul on kliendile tagatud maksimaalne tulemus, madalamad investeeringud, väikseim ajakulu ning mis kõige tähtsam – suurim sääst!