Päevatoimetaja:
Kristina Kostap

Üllatav põhjus, miks poes värve valides eelistad vaid teatud toone

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Värvikaardid
Värvikaardid Foto: www.pexels.com

Kuigi Eesti ehituspoodides on tihti jäetud värvikaartidele vaid inglise keelsed nimed, oled värvitoone välja valides ilmselt märganud, kui huvitavad mõned neist on. Nimesid lugedes tekib aga tihti küsimus, miks ja kes neid täpselt välja mõtleb.

Värvispetsialistid Dee Schlotter ja Misty Yeomans, kelle tööülesannete alla kuulub ka toonidele nime panek, väitsid Popsugarile, et värvi nimi on toote müügi puhul üks suuremaid faktoreid.

Kui ebameeldivad nimed nagu Hakkliha ja Hernesupp ajavad pigem kliente eemale, siis sümpaatsed nimed ajendavad kliente värve rohkem ostma. «Kliendid eelistavad alati, kui tavalisele pruunile toonile panna nimeks näiteks Moccha ja sinisele Taevas. Need tekitavad inimestes rohkem emotsioone, mis on müügi puhul alati hea,» väitis Schlotter. «Mida rohkem tooni nimi klientides tundeid tekitab või vanu mälestusi esile kutsub, seda ahvatlemaks värvid ostjale muutuvad,» lisas Yeomans.

Kui vanasti oli toonidele nimepanek lihtsam, siis praegu on seda naiste sõnul tunduvalt keerulisem teha. «Erinevaid toone ja nimesid on maailmas juba nii palju, et uute välja mõtlemine on päris keeruline,» väitis Dee. «Siiski peame alati välja tulema millegi värskega, sest nimedest sõltub kogu värvi populaarsus.»

Tagasi üles