Kui oled mõelnud, miks restoranis veini enne valamist kontrollida antakse, siis pole see niisama poosetamiseks, vaid sellel on ka eesmärk. Mida aga restoranis veini tellimise puhul kindlasti silmas pidada?
Tahad olla tõeline veinispetsialist? Neli reeglit, mida restoranis veini tellides silmas pidada (1)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
- Kui kelner toob sulle veinipudeli ja ütleb veini nime, siis kontrolli, kas see ikka on vein, mille sa tellisid. Ära arva, et kelner selle peale kohkub, sest see on tavaline praktika, kuna ka proffidel võivad pudelid segamini minna ja sa ei taha ju juua veini, mida sa ei tellinud, vahendab Time.
- Kontrolli veini temperatuuri. Kui tahad näida tõeline veiniekspert, siis kontrolli veini temperatuuri, asetades peopesa veinipudeli keskele. Kerge valge vein ning rose- ja vahuvein peaks serveeritama 6–12 soojakraadi juures, kerge punane vein 14–15 kraadi juures ja täidlase punase veini temperatuur peaks olema 16–18 kraadi (℃).
- Ära maitse veini, vaid nuusuta, vaata ja loksuta. Kui sulle kallatakse väike tilk veini, siis selle eesmärk ei ole tegelikult maitsmine, vaid hoopis teada saamine, kas vein on reisi sihtkohast n-ö üle elanud ning kas ta on värske ja lõhnab õigesti. Reegel on, et kui vein lõhnab puuviljaselt ja värskelt, on sellega kõik korras, kuid kui lõhn on äädikane ja liisunud, siis on veiniga midagi pahasti.
- Vein tuleks tagasi saata ainult kahel juhul. On tegelikult ainult kaks põhjust, miks veini tagasi saata – kui vein on riknenud, mida tunneb kohe lõhnast, või kui kelner soovitas veini, mis sulle üldse ei maitse. Hea tava on seda kelneriga koos kontrollida. Viisakas on küsida kelnerilt: «Mida teie arvate?»