Päevatoimetaja:
Kristina Kostap

Eestis veel lapsekingades kinnisvara ristmüük aitab kiiremini jõuda soovitud müügitulemusteni

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uusarendus Tallinnas. Pilt on illustratiivne.
Uusarendus Tallinnas. Pilt on illustratiivne. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Väljend «ristmüük» on otsetõlge ingliskeelsest terminist «cross selling» või «cross sales». Kinnisvaramaailmas ja kinnisvaraturu kontekstis tekitab termin aga rohkelt segadust ja erinevaid tõlgendusi.

Kinnisvara ristmüük tähendab sisuliselt seda, et põhitootele lisaks müüakse veel midagi kinnisvaraobjektiga seonduvat. Kinnisvara puhul on Arco Vara Tallinna osakonna tegevjuhi Elari Tamme sõnul lisaväärtusteks haldusteenuste, remonditeenuste, köögimööbli, sisekujundusteenuse jms pakkumine.

Ristmüük viib kiiremini soovitud tulemuseni

Kinnisvara ristmüügi aluseks on maakleritevaheline koostöö. Kui maakleriga on näiteks korteri müügi eesmärgil ühendust võetud, tutvub maakler esmalt inimese endaga. Maakler selgitab välja sobivaima müügistrateegia, arutab selle kliendiga läbi ja alles seejärel asub tegutsema. Kliendi loal tutvustatakse tema soove ja eesmärke ka teistele ettevõtte konsultantidele. 

Ristmüügi ehk maaklerite omavahelise info jagamise ja klientide vahetamise näol jõutakse Janis Rimitsansi sõnul kiiremini soovitud tulemusteni. Ettevõttesisene tihe koostöö võimaldab mehe sõnul kliente kohe varakult otsepakkumistega kõnetada.

«Peamine kasu müüjale ongi see, et tänu konsultantidevahelisele info vahetusele jõuab tema kinnisvara müügiinfo läbi teiste konsultantide paljude turul kodu otsivate inimesteni,» märkis Rimitsans.

Suurtel ettevõtetel eelis väiksemate eest

Mida suurem hulk kinnisvaramaaklereid või - konsultante vajaliku informatsiooniga kursis on, seda suurem on Rimitsansi sõnul tõenäosus, et otsepakkumised ja soovitused müüja kasuks mängivad. «Seega on sellisel taktikal suurematel ettevõtetel selge eelis väiksemate ees,» ütles Rimitsans.

Tagasi üles