Päevatoimetaja:
Kristina Kostap

Uuring: Eesti mehed soovivad telerist näha filme ja sporti, naised filme ja seriaale

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uuringu järgi vaatavad Eesti inimesed palju filme.
Uuringu järgi vaatavad Eesti inimesed palju filme. Foto: Pexels / CC0 Licence

Uuringuettevõtte Norstat viis 500 eestlase seas läbi küsitluse, et selgitada välja inimeste teleri vaatamise harjumused.

Eestis, Lätis ja Leedus samaaegselt korraldatud küsitluse eesmärk oli uurida inimeste teleri vaatamise harjumusi.

Uuringu kohaselt on Eesti inimeste lemmikud ennekõike filmid, mida 86 protsenti vastanutest soovib kindlasti maksimumkvaliteediga kõrge lahutusvõimega ekraanilt vaadata. Väga suured kvaliteetse pildi austajad on just naised, kellest lausa 90 protsenti peab oluliseks, et vaadatav film näeks ekraanil hea välja.

«Kuna filmide vaatamine on maailmas väga populaarne meelelahutus, on igati loogiline, et ka Eesti inimesed vaatavad palju filme ning kuna tehnoloogia on arenenud selliseks, et kaasaegsed telerid suudavad näidata väga suure lahutusvõimega pilti, siis on arusaadav, et niiöelda kehvema pildi peale tagasiminek ei ole paljude jaoks enam variant,» kommenteeris Samsung Eesti juht Toomas Tiits. 

Eesti mehed eelistavad kõige kõrgema pildikvaliteediga eelkõige uusi filme ja sporti, naised seevastu filme ja teleseriaale.

Filmidele järgneb uuringus osalenud meeste arvates sport, mida tuleks kindlasti jälgida kõrgresolutsiooniga ekraanilt. Spordisündmuste jälgimist kõrglahutusega ekraanilt peab oluliseks koguni 42 protsenti meestest.

Naised seevastu eelistavad filmide järel nautida hea kvaliteediga seriaale ja meelelahutussaateid. Sarjade kasuks otsustas 34 protsenti, meelelahutussaadete poolt oli aga 35 protsenti naisinformantidest.

Peamine, mida telerist vaadatakse, on traditsioonilised teleprogrammid, ent nooremate inimeste seas on olulisel kohal ka videomängude mängimine, mida harrastab kõrglahutusega ekraanilt 28 protsenti 15-24 vanusegruppi kuuluvatest inimestest.

Märksõnad

Tagasi üles