Päevatoimetaja:
Kristina Kostap

Uuring: selle vidina olemasolu peetakse tänapäeval jõukuse märgiks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ameerikas läbiviidud uuring paljastas hämmastava fenomeni.
Ameerikas läbiviidud uuring paljastas hämmastava fenomeni. Foto: hirun laowisit / PantherMedia / hirun laowisit

Unusta kallid luksusjahid ja häärberid – tõeline rikkus võib praegusel momendil sinu sõrmede vahel peituda.

USA rahvusliku majandusuuringute büroo NBER (National Bureau of Economic Research) tehtud uuring paljastab ühe õige hämmastava asjaolu – iPhone'i olemasolu muudab inimesed ühiskonna silmis edukamaks ning seeläbi ka jõukamaks.

Majandusuuringute büroo koostöös Chicago Ülikooliga soovis oma teadustööga leida seose inimeste eluviisi ja sissetulekute vahel, vahendab news.com.au. Uuringust selgus, et lausa 69,1 protsenti vastanutest arvab iPhone'i omanikke paremal elujärjel olevat. 

Võrdluseks – 2014. aastal peeti põhiliseks jõukuse märgiks näiteks isikliku sõiduauto olemasolu, 1992. aastal oli selleks indikaatoriks aga nõudepesumasin. Ka maailmakuulsa Dijoni sinepi ostmine näitas toona kuuluvust eliidi sekka.

Pingerea teise koha on vallutanud samuti üks Apple'i vaimusünnitistest – iPadi tahvelarvuti. Uuringu järgi on teatud tarbekaup, käitumismustrid ning hoiakud omased paremal elujärjel olevatele inimestele. Küsitluses osalenud peavad muuhulgas ka reisimist, passi omamist ning Bluetooth-kõlarite olemasolu autodes teatud sorti jõukuse märgiks.

Tagasi üles