Eestlaste autolembus on toonud kaasa mitte ainult parkimiskohtade nappuse aga ka naabritevahelised konfliktid ning korterite müügiraskused.
Segadus parkimiskohtadega võib korteri müügi tuksi keerata
Parkimiskohtade nappus on üha aktuaalsem probleem Eesti kinnisvaraturul. Probleem on olnud päevakorras juba aastaid ning selle põhjuseid on Uus Maa Kinnisvarabüroo maakler Egon Juhansoni sõnul kolm:
- vanemad piirkonnad ei ole planeeritud suurt autodehulka vastu võtma;
- peredes on tihti rohkem kui üks sõiduvahend;
- suhteliselt ebapopulaarne ühistransport, mis ei meelita autoinimesi bussidesse.
«Vürtsi» lisab Juhansoni sõnul veel asjaolu, et paljudes piirkondades pole lubatud maja sissesõiduteele tõkkepuid paigaldada, tingides olukorra, kus olemasolevaid kohti võivad hõivata kas teiste majade elanikud või hoopis nende külalised.
Juhanson märgib, et uusarendustes on parkimine üldjuhul hästi korraldatud, olemas on fikseeritud kohad ja korrapärane süsteem. Ent kuna igal mündil on kaks poolt, võib erisusi ja kitsaskohti ka siin esineda. «Üldjuhul on uusarendustes ettenähtud 1,2 parkimiskohta korterile, kuid tänasel päeval on seda eelkõige äärelinnas, kus elab rohkem autoomanikke ja kahe või enama masinaga perekondi, kindlasti vähe,» ütles Juhanson.
Igavene tohuvabohu
Segadus parkimiskohtadega võib takistada korterite müüki. On juhuseid, kus ostuhuviline on tehingust loobunud, kuna parkimiskohtadega toimuv on talle arusaamatuks jäänud. «Markantsematest näidetest võib esile tuua aga selle, kuidas huviline on läinud õhtul kell 10 maja ümber luurele ning näinud, et erinevalt päevasest ajast valitseb seal täielik kaos ning võimalus hilisemal ajal autole kohta leida on võimatu. Loomulikult ei lähe sellisel juhul tehinguks,» toonitas Juhanson.
Parkimiskohtadega seonduva poleemika lahendamiseks oleks seega mõistlik ellu viia konkreetne parkimismajade rajamise süsteem. Olemasolevate paneelmajade krundid on paraku liiga väikesed ning neis puudub reaalne võimalus parkimiskohtade rajamiseks.
Uusarendustes on kitsaste olude puhul lahenduseks ilmselt vaid maa-aluse parkimiskorruse rajamine. «Tõsi, tegu on kalli ehitusega, mis kajastub ka korterite lõpphinnas, kuid samas jätaks see lahendus maja ümbrusse enam ruumi ning teisalt võiks ahvatlev olla ka see, et talvel saab majast väljumata otse sooja autosse istuda,» nentis Juhanson.