Eesti kaupluselettidel figureerivad üha jõulisemalt tooted, mis valmivad kiirelt ilma erilise kokandusliku pingutuseta, on mugavaks ja kiireks roaks argistel tööpäevaõhtutel ning kõnetavad samas ka terviseteadlikku tarbijat.
Neli jõulist toidutrendi, mis ajas hooga kasvavad (2)
Tänapäeva tarbijad hindavad oma aega üha enam ning eelistavad mugavaid valmistooteid. «See on ka põhjus, miks praetoodete kategooria on lähiaastatel tugevas kasvutrendis, kasvades aastas tervelt 15 protsenti,» rääkis Rakvere brändijuht Triin Lõoke.
Lõokese sõnul on toidutööstus äärmiselt kiiresti arenev valdkond, kus tuleb hoida kätt pulsil nii tarbijasoovide kui toidutrendide osas. «Kuna inimesed muutuvad üha teadlikumaks toiduainete ja nende komponentide tervislikkusest ning soovivad samas kiire elutempo juures ka argiõhtutel üllatada oma peret erilisi maitseelamusi pakkuvate roogadega, tuleb toidutootjatel üha enam tarbijate soovide nimel pingutada,» jätkas Lõoke.
Tervislikud valikud teadlikule tarbijale
Inimesed on aina teadlikumad tervisest ja soovivad, et ka valmistoit toetaks nende elustiili ja toiduvalikuid. Paljude tarbijate jaoks tähendab see ennekõike seda, et toidus ei tohi olla kunstlikke lisaaineid, säilitusaineid, samuti peab see sisaldama võimalikult vähe soola.
Lõoke rääkis, et tööstused peavad üha rohkem mõtlema ka sellele, kuidas anda tootele rohkem terviseväärtust erinevate lisanditega nagu näiteks köögiviljad ja seemned.
Tema sõnul aitavad tööstused selliste toodetega tarbijatel, eriti aga köögiviljade suhtes mõnevõrra tõrksamatel lastel, järgida Tervise Arengu Instituudi kavalat taldrikureeglit – pool taldrikust olgu alati kaetud köögiviljade ja salatiga, veerand riisi või kartuliga ning ülejäänud mõne valguallikaga nagu liha.
«Just sellepärast näeme me nii pagaritoodetes kui ka lihalettidel järjest enam variante, kus köögiviljad on põhitootesse segatud,» lausus Lõoke.
Kiiresti ja vähese vaevaga valmivad road
«Inimesed väärtustavad üha enam aega pere ja sõprade seltsis ega soovi pärast pikka tööpäeva toiduvalmistamisele kulutada rohkem kui pool tundi. Niisiis peaks see olema iga tootja eesmärk uute ja innovaatiliste toitude väljatöötamisel,» rääkis Lõoke.
Tootjad peavad Lõokese hinnangul üha enam panustame sellesse, et tootevalikus oleks nii argisemaid kui ka pidulikke ahjuroogasid, mille valmistamiseks piisab vaid paki ahju pistmisest.
Maailma maitsed koduköögis
Eestimaalaste suurenev reisikirg viib reisisellid eri maade kööke ja uusi maitseid avastama, mida jäädakse tihti ka koju naastes igatsema. Kuigi kodumaa restoranid pakuvad erinevate maailmajagude maitseid, soovivad inimesed ka koduköögis või aiapeol äratada ellu mälestusi möödunud reisidest või avastada uusi maitseid.
«Tarbijad on muutunud tublisti teadlikumaks ka erilisemate maitsekombinatsioonide osas, on valmis avastama ja katsetama ning soovivad tuua vaheldust traditsioonilistele lemmikutele,» sõnas Lõoke.
Ökoloogilise jalajälje vähendamine
Veel on nüüdisaegsele tarbijale Lõokese sõnul oluline ökoloogilise jalajälje vähendamine ja selles osas vaadatakse ka tootjate poole. Inimesed valutavad üha enam südant toidujäätmete tekkimise pärast ja sellega seisavad silmitsi just väikesed leibkonnad.
Toiduvalmistamiseks soetavad nad koostisosad, mis neil ära ei kulu või valmib liialt suur kogus toitu, mis paratamatult järele jääb. «Tootjate ülesanne on siinkohal luua mugavalt pakendatud terviklikke õhtusööke ühe- või kaheliikmelistele perekondadele. See võimaldab lihtsa vaevaga valmistada õhtusöök, mis garanteeritult ka otsa saab ning aitab seeläbi vältida koostisosade järele jäämist ja seeläbi asjatut toidu äraviskamist,» sõnas Lõoke.