Maitsemeel küsis, Peenjoogivabrik Nudist tegevjuhi Matthias Vutt vastas.
Kirjeldage paari lausega oma ettevõtte sündi, n-ö teie lugu?
Nudisti lugu algas umbes kolm aastat tagasi, kui panime püsti oma Nõmme vabriku, et luua maitseid, mida mujalt ei leidnud. Olime tüdinud suhkrut ja kemikaale täis jookidest, mida siiani kaubanduses kõik letid täis on.
Olukorra muutmiseks käisime Inglismaal vanades siidrivabrikutes õpipoisteks, kus mõistsime, et tegelikult saab pea igast värskest toorainest (ka neist, mis meil tagaaias kasvavad), midagi huvitavat luua.
Hakkasime oma garaaž-vabrikus siidrit ja toonikut tootma. Katsetused eri toorainetega viisid tee rabarberi ja tikrini, millest meisterdasime valmis oma esimesed vahuveinid. Ülejäänu on ajalugu nagu öeldakse.
Kas Rabarbra oli Teil taktikaliselt läbimõeldud ja n-ö planeeritud «hitt» või algaja õnn?
Nii üht kui ka teist. Kuna katsetame pidevalt eri toorainetega, siis päris huupi Rabarbrat valmis ei teinud. Teadsime, et rabarberis on midagi erilist.
Maja sees ja tutvusringkondades tehtud maitsetestid näitasid, et potentsiaali antud joogil on. Tegime valmis esimese proovipartii, mille müüsime läbi mõne päevaga ja see andis meile selge signaali, et sellise kodumaise, huvitavast toorainest ja värske joogi järele on nõudlus suur.
Samas, õnne peab ka alati olema.
Milline on teie tooteportfell, teie tootmismahud?
Sel aastal oleme aina enam keskendunud vahuveinide tootmisele. Juba varem mainitud Rabarbrale lisaks on meie valikus tikrivahukas Princessa, mis on hetkel läbi müüdud, kuid mida tuleb juurde novembri lõpus.