Turu-uuringu firma Nielseni andmeil on Eesti majoneesiturg võrreldes 2017. aastaga kasvanud mahuliselt 2%. Eesti suurematest majoneesitootjatest on kahe aasta võrdluses turuosa kasvatanud kõige enam Polven Foods OÜ, mis kasvatas aasta lõikes mahulist turuosa 5,3 protsendipunkti.
Eesti elanikud on hakanud rohkem majoneesi sööma
«Tarbijate lemmik on endiselt provansaali-tüüpi majonees, mille maitse on pisut sinepine ja tekstuur kreemjam. Kui varasematel aastatel eelistasid inimesed pigem light-tooteid, siis viimaste aastate tulemuste põhjal selgub, et eelistatakse pigem rammusamaid ja kvaliteetseid tooteid. Ja mis kõige tähtsam, Eesti tarbija eelistab kohaliku tootja tooteid,» selgitas Polven Foods OÜ üks omanikest ja juhatuse liige Jüri Loonurm.
Baltimaade üks suurimaid majoneesi- ja kondenspiima tootjaid Polven Foods OÜ käive kasvas möödunud aastal 9,8%. Mullu oli aastakäive 5 433 117 eurot, aasta varem 4 941 321 eurot. Enam kui poole käibest moodustab eksport Lätti, Leetu ja Poola.
Turu-uuringu firma Nielseni andmeil tarbiti möödunud aastal kõige enam majoneesi detsembris, mil tarbijate eelistatuimaks tooteks osutus Polven Foods OÜ Lemmik Originaal provansaal 700grammises keskkonnasäästlikus pehmes pakendis. Majoneesi Lemmik Originaal provansaal tarbimine kasvas aastaga mahuliselt 40,5%. 2018. aasta detsembris oli Nielseni järgi Eesti majoneesiturul kokku 96 toodet.
Polven Foods OÜ on 1998. aastal Ida-Virumaal asutatud majoneesi- ja kondenspiima tootja. Ettevõte müüb oma tooteid Eesti, Läti, Leedu ja Poola jaekettides ning majutus- ja toitlustussektoris. Ettevõtte klientideks on kaubandusketid, maiusetootjad, jaekettide köögid, kondiitri- ja pagaritööstused ning valmistoidutootjad.
AC Nielsen Eesti OÜ on rahvusvaheline turu-uuringu firma, mis tegutseb enam kui 100 erinevas riigis.