Päevatoimetaja:
Kristina Kostap

IKEA fenomeni taga on väga lihtne inimlik faktor (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
IKEA pood Lätis.
IKEA pood Lätis. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Selgub, et IKEA fenomen ja koduomanike vaimustus Rootsi mööbligigandi toodangust põhineb ühel väga lihtsalt psühholoogilisel alustalal.

Isetegevus ja nokitsemine mängivad IKEA toodete puhul märkimisväärset rolli. IKEA mööblit kokku pannes võib kuluda terve pärastlõuna, halvimal juhul kogu päev.

Mööbli kokkupanek ning sellega kaasnev töö ja vaev panevad koduomanikke soetatud mööblit ning sisustustooteid oluliselt kõrgemalt hindama ning see ongi kuulus IKEA fenomen, mis köidab koduomanikke juba aastaid. 

Oleks sisustus ja mööblitükid juba kokku monteeritud, poleks inimeste vaimustus ilmselt pooltki nii suur, vahendab domino.com. Ise tehtud on ikka hästi tehtud, eks ole.

Tagasi üles