Hea kinnisvarakuulutuse loomise teemal on kirjutatud sadu nõuandeartikleid, kuid ikka ja jälle võib portaalidest leida müügipakkumisi, mis jätavad potentsiaalsele koduostjale korterist või majast kahtlase mulje enne, kui objekt oma silmaga üle vaadatud.
3 jämedat viga, mida kuulutust koostades vältida tasuks
Kehvad fotod
Kinnisvarakuulutuse fotod võivad kehvadeks osutuda mitmel moel. Esiteks fotode enda kvaliteet – udused või tumedad, kehva kaamera ning puuduliku valgustusega või vastu päikesevalgust üles võetud vaated.
Teiseks, koristamata või detailidega üleküllastunud ruumid. Koristamata kodu presenteerimine müügiks on endastmõistetavalt halb idee, aga ostjat ei huvita tegelikult ka müüja medalikollektsioon või panipaikade sisu.
Kolmandaks – liiga vähe fotosid, mis ei võimalda head ülevaadet ja jätab mulje sellest, et müüja kas häbeneb oma kodu, varjab midagi ostja eest või ei võta müüki tõsiselt ja «õngitseb» lihtsalt hinda.
Vigane tekst
Keeleliselt vigast kinnisvarakuulutuse teksti kohtab igal sammul, kuid paljud kinnisvarapakkumised on ka sisult vildakad või ülepakutud. Ei saa merevaatena esitleda olukorda, kus magamistoas tuleb taburetile ronida, et naabermaja katuse serva tagant killukest merd näha. Samuti ei paikne korter läbi kahe korruse, kui reaalselt on tegemist esimesel korrusel asuvate eluruumide ja nende all oleva keldriga.
Puudulikud andmed
On täiesti loomulik, et müüja kipub oma kaupa ehk siis müüdavat kodu ilustama. Oma armsa kodu müük võib olla emotsionaalselt väga keeruline, kuid ostjaid ei huvita müüja sisekaemused, vaid korrektne ülevaade pakutavast. Seega tuleks kõik andmed edastada kinnisvarapakkumises alates asukohast, ruutmeetrite arvust, vee-ja küttesüsteemidest ning lõpetades energiamärgisel näidatud energiaklassiga, ausalt. Elamispinna energiaklassi väljatoomine kuulutuses on näiteks väga oluline nende jaoks, kes ostavad omale kodu pangalaenu ja Kredexi käenduse abil.
Loe kinnisvarakuulutuse koostamisest rohkem siit.