Päevatoimetaja:
Kristina Kostap
Saada vihje

Eesti disain vallutab Jaapanit

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Enam kui 24 disaini- ja mööblifirmat osaleb 20.novembril Tokyos algaval sisustusmessil Interior Lifestyle Living ning Eesti disaini ja elustiili tutvustavatel üritustel Yokohamas ning Osakas.

40-liikmeline Eesti delegatsioon soovib programmi raames tutvustada Eestit ja Eesti disainerite loomingut. Eesmärk on algatada erinevaid majanduslikke ja kultuurilisi koostöövorme, kaubanduskokkulepetest kultuuriturismini. «Eesti disainereid oleme tutvustanud 16 riigis. Eksport on meie disaini väikefirmadele eluliselt oluline. Jaapani suunas oleme juba aastaid vaatanud,» ütles disainiliidu juht Ilona Gurjanova.

Jaapani turu jaoks loodud kontseptsioon kannab nime «Ehe Eesti – sündinud loodusest». Programmi koostööpartneriteks on Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus ja Kultuuriministeerium.

Jaapanis on viimasel ajal kasvanud huvi Põhja-Euroopa ja põhjamaiste disaintoodete vastu. See annab lootust, et Eestit külastavate ning meie kvaliteettooteid tarbivate jaapanlaste arv tõuseb.

Jaapan on paras väljakutse nii mahuka projekti läbiviimiseks. Ettevalmistusteks kulus aasta, mille jooksul osavõtjad tutvusid Jaapani kommete ja ärikultuuriga. Õnnestumisele on kaasa aidanud toimekas Eesti tiim ning koostööpartnerid Jaapanis, kelle kaudu korraldati ka Jaapani ajakirjanike visiit Eestisse Disainiöö ajal.

Tagasi üles