Kuigi kiire palgaralli on tublisti tarbijate ostujõudu kergitanud, kavatsevad eestlased kulutada pühade ajal raha pea sama palju kui mullu, ilmneb Ferratum Grupi jõulu-uuringust.
Uuring: Eesti pere kulutab jõuluostudele keskmiselt paarsada eurot
Ferratumi rahvusvahelises jõulu-uuringus osalenud inimesed avaldasid oma ostueelistused ja vastasid, kas eelistatakse kaubanduskeskusi või pigem veebipoode ning kuidas ostude eest tasutakse. Uuring võttis luubi alla ka pühadeaegsed reisiplaanid, jõulusoovid ja lubadused uueks aastaks.
Selgub, et tänavu planeerivad eestlased kulutada jõuluostudele leibkonna sissetulekust 16 protsenti ehk 249 eurot. Läinud aastal arvestati pühadega seotud kulutusteks 17 protsenti sissetulekust ehk 257 eurot.
Mõõduka või isegi konservatiivse tarbimisega paistavad Eesti inimesed silma ka võrreldes teiste uuringus osalenud riikide elanikega. Küsimustele vastanud 14 riigi 31 000 leibkonna seas kavatsevad eestlased kulutada jõuluostudele pere sissetulekust teistest vähem. Eestlastest veel väiksema osa tulust panevad pühadeostude alla hollandlased.