Eestis puudub maakleri ameti seadusandlik regulatsioon, mistõttu tööpõld on avatud kõigile, ka neile, kellele see ei ole põhitöö. Kinnisvaramaakleritel on siiski olemas ka eetikakoodeks, mida nad peavad järgima ja täitma, kuid ka see ei taga alati head teenuste kvaliteeti.
Miks kinnisvaramaakler ei vasta päringutele?
Miks mõni maakler ei vasta päringutele, küsib Uus Maa Kinnisvarabüroo kutseline maakler Pille Sild. Tegelikult on see nagu lõpmatu nõiaring – kinnisvaraportaalid saavad kasutajatelt palju negatiivset tagasisidet maakleritest, kes vastavad päringutele väga pika viivitusega või ei vasta üldse. Sobiv objekt jääbki nägemata, sest maakleriga ei saada ühendust, vahendab kinnisvaraportaal City24.
Kas aga kinnisvaraomanik üldse teab, kuidas tema kodu müügiga tegeletakse?
Sild soovitab kinnisvaramüüjal hoolega valida maakler, kes teda esindab, näiteks kuulata tuttavate soovitusi või valida suurem kinnisvarabüroo ja sõlmida maaklerleping. Lepinguga maakler võtab kohustused ning müüjal on õigus nõuda lepingu täitmist.
Ehkki maakleriteenuse hinda peetakse kalliks, on olukordi, kus müüja tänu maaklerile hoopis võidab ajas, rahas ja ka juriidilist nõu saades.
Järjest rohkematel ostjatel on samuti vaja professionaalse maakleri abi, sest tihti on turul palju objekte, mille keerukusele ei osata tähelepanu pöörata. Nii peaks ka ostja võtma end esindama kvalifitseeritud maakleri.
Igas valdkonnas tasub ikka eelistada professionaale, kes oma tegevuse eest ka vastutavad, rõhutab maakler Sild.