VIDEOBLOGI ⟩ Fotograaf Ken ja filmitudeng Nele ehitavad metsavahi sõidukist ratastel elamist ning viivad seekordses osas avastusretkele Lõuna-Poola

Kodu.postimees.ee
Nele ja Ken.
Nele ja Ken. Foto: Erakogu

Vabakutseline fotograaf Ken ja dokumentaalfilmi üliõpilane Nele soetasid neli aastat tagasi Soome metsavahi sõiduki, et oma vaba aega ja puhkusi sisustada teistmoodi reiside ja matkadega, ilma lennupileti ja hotellibroneeringuta.

«Praegusel ajal, kui me kõik peaksime viibima kodus nii palju kui  võimalik, on kummaline teha reisimise postitust. Meie bussireis toimus aga eelmisel suvel ja monteerimisega saame koduseinte vahel tegeleda.

Mõtisklesime sealjuures omavahel, millist panust või lohutust me saame oma videoga sellisel keerulisel ajal pakkuda.

Maailmal on tekkinud ühine nähtamatu vaenlane. Esimest korda on võimalik elusid päästa kodus mitte midagi tehes. Internet on täis vihjeid, mida  kõike oma sülle kukkunud vaba ajaga ette võtta. Üks variant on tegeleda  iseenda mõtete korrastamise ning soovide ja unistuste  taas-sõnastamisega.

Arvame, et sellisel tegevusel on tegelikult palju ühist bussieluga. Reisides mööda maad, kaasas peamiselt vaid hädavajalik, näeb peagi ülihästi, mis on tegelikult oluline ja mida on vaja, et olla heas meeleolus. Sarnased ajutised piirsituatsioonid aitavad meile meelde tuletada oma olemust ja lihtsaid inimlikke alusväärtuseid.

Meie näiteks tundsime Lõuna-Poolas rõõmu, kui leidsime lõpuks puhast joogivett ning saime ennast ja oma riideid pesta. Kui koroonakriisist ja bussielust midagi õppida on, siis näiteks kasvõi seda, et on võimalik eluga rahul olla ka vähem materiaalseid asju tarbides. Selle asemel võib suunata end südamerahuga hoopis metsarajale või parki, kus juba näebki tavapärasest rohkem inimesi liikumas. Kui me kõik koos eriolukorrast kunagi väljume, siis vast me ei peakski naasma täpselt samasuguse elu juurde, nagu harjunud olime.

Loodame, et meie reisivideo on teie jaoks aga põgus positiivne vaheldus päevauudistele. Soovime kõigile tugevat tervist ja arukat vastutustunnet.»

Keni ja Nele tegemistega on võimalik end kursis hoida Ken Oja YouTube'i kanali kaudu.

Kodukaamera videoblogi uus osa on vaatamiseks YouTube'is pühapäeviti kell 9 ning Kodustiili portaalis 9.30.