Mitmed iganenud arusaamad valmistoidust on tänaseks saanud müütideks. Järjest kiirema eluviisiga on kohanenud ka toidutootjad, kes hoiavad inimeste maitse-eelistustel pidevalt silma peal: seda tehakse nii olemasolevate toodete kohta kui ka tarbijate soovide kohta, mis puudutavad seni veel puuduvaid tooteid.
Eesti populaarseimad valmistoidutootjad lükkavad ümber kolm kõige levinumat müüti valmistoitude kohta, millest skeptikud tänaseni lahti ei ole lasknud!
Soola-, suhkru- ja rasvasisaldus
Üks peamisi müüte on, et valmistoit sisaldab liiga palju rasva ja soola ning on sellega tervisele kahjulik. Tegelikkuses valmib mugavus- ja valmistoit samamoodi kui koduköögi road, lihtsalt suuremaid koguseid ja toidutööstustele seatud rangeid nõudeid järgides.
Mamma brändi esindava Saarioinen Eesti turundusjuht Taavi Rehepapp arvab, et üks põhjustest, miks müüt valmistoidu kahjulikkusest endiselt inimesi ettevaatlikuks teeb, on nõuded ülidetailsetele tooteetikettidele. «Tootjatel on kohustus tootepakendil alati väga täpselt lahti kirjutada, milliseid koostisaineid toode sisaldab. Kui hakata süvenema, siis tihtipeale sisalduvad toodetes olevad erinevad lisaained tegelikult juba tooraines, näiteks kartulisalati sisse käivas majoneesis või lihatoodetes. Tegelikult on pakendatud toidu puhul alati olemas kindlus, et kvaliteet on nii nagu retseptis väljaarendatud ja alati lisatakse toidule sama palju maitseaineid. Seevastu kodus on toidu tegemine ikkagi väga tunnetuslik ning on väga lihtne valmistada toitu, kus ongi liiga palju soola või suhkrut,» ütleb Rehepapp.
Kahjulike lisaainete müüdi lükkab ümber ka Salvesti turundus- ja tootearendusjuht Kristel Vilipuu, kelle sõnul on nemad Eesti ühe vanima ja suurima valmistoidu tootjana järjepidevalt soola, rasvade aga ka suhkru vähendamisega vaeva näinud. «Uuendame oma retsepte järjepidevalt, näiteks oleme pea kõigis suppides vähendanud soola osakaalu, eemaldanud koostisest nisujahu ning asendanud searasva tervisele sõbralikuma rapsiõliga,» toob Vilipuu välja.