/nginx/o/2020/12/07/13517574t1h5da8.jpg)
Põhjamerre rajatav tunnelisüsteem on kokku 11 kilomeetrit pikk ja ühendab Fääri saarte pealinna kahe teise olulise asustuskeskusega.
Pisike, aga tubli saareriik, mis kuulub Taani kuningriigi koosseisu, on maha saanud väga uhke projektiga, millest võib ka Eesti õppust võtta. 2014. aastal otsustas Fääri saarte valitsus ehitada Põhjamere alla tunnelisüsteemi.
Projekt koosneb laias laastus kahest osast: Eysturoyi saare tunnel ja Sandoy saare tunnel. Tunnelid ühendavad need kaks saart Fääri pealinna Tórshavniga, vahendab MSN.
Nüüd teatas ehitustöid tegev ettevõte Estunlar, et projekti esimene osa valmib oodatust kiiremini. Pealinna ja Eysturoyi saart ühendava tunneli valmimistähtaeg on toodud lausa mitme kuu jagu ettepoole. Praegu antakse tunnelile viimast lihvi ning kõigi ootuste kohaselt avatakse tunnel 19. detsembril.
/nginx/o/2020/12/07/13517576t1h730b.jpg)
Kuigi Eysturoyi saart ja pealinna koduks olevat Streymoyi saart ühendab sild, jääb see mõlema saare asustuskeskustest võrdlemisi kaugele. Uus tunnel lühendab 55 kilomeetri pikkuse sõidu 17 kilomeetri peale.
Sandoy saare tunnel on veel ehitusjärgus. Puurimistöödega on jõutud poole peale. Fääri saarte valitusele läheb kogu projekt maksma hinnanguliselt üks miljard Taani krooni, ehk natuke üle 134 miljoni euro.
Ehitustöid tegeva ettevõtte Estunlari pressiesindaja sõnul on tegemist kõige julgema taristuprojektiga, mis saareriigis ette võetud on.