Tartus tegutsev idufirma Bercman Technologies sai Euroopast uusi tellimused nutikate ülekäiguradade ekspordiks. Lisaks arendab Bercman veel mitut uut lahendust, mis aitavad liiklust ohutumaks muuta.
Eesti idufirma nutikad ülekäigurajad teevad Euroopas ilma
Bercman Technologies tegevjuht Mart Suurkask kinnitas, et eestlaste välja töötatud liiklusohutuslahendus tekitab Euroopas laialdast huvi.
«Oleme juba alustanud nutikate ülekäiguradade eksporti Horvaatiasse ning saanud tellimusi ka Kreekast, Leedust ning Šveitsist. Lisaks on Bercmanil leitud tugev partner Inglismaalt, kust loodame samuti head koostööd,» ütles Suurkask, kelle sõnul võib Bercman Technologies rahul olla – ka kõikides teistes maades on parteriteks antud riikide juhtivad telekommunikatsiooni- ja infrastruktuuriettevõtted, mis annab koostööle kindla garantii.
Samal ajal on ettevõttel käimas läbirääkimised veel mitme teise välisturu kohaliku partneriga. Nutikas ülekäigurada saab hakkama nii sademete, pakase kui ka vastupidi väga kõrgel temperatuuril töötamisega, mis teeb meie lahenduse atraktiivseks kogu Euroopa jaoks.
Tulevik on kohal
Eestisse on Bercman varem paigaldanud kolm nutikat ülekäigurada. Suurkase sõnul lisandub praeguse kava kohasett selle aasta jooksul veel üheksa uue põlvkonna nutikat ülekäigurada, mida on varasema mudeliga võrreldes oluliselt edasi arendatud. See puudutab nii riistvara võimekuse tõstmist kui tarkvara täiustamist.
Õige pea toob Bercman turule ka ohuolukordasid ennetada aitava tehnoloogia, mis muudab nutika ülekäiguraja veel tõhusamaks. Uuel tarkvaral põhinevate ülekäiguradade lahenduses kasutatakse masinnägemist, mille abil suudab ülekäiguraja infosüsteem liiklejaid – nii sõidukeid kui jalakäijaid – tuvastada ja neid võimalike ohuolukordade eest hoiatada. Selleks jälgivad masinnägemise algoritmid liiklejate liikumistrajektoore ja nende võimalikku kattuvust.
«Kui süsteem liikumisteekondade vahel konflikte ei näe, toimib nutikas ülekäigurada tavarežiimis – jälgib liiklejaid ja annab neist lähenevale sõidukile valgussignaaliga märku. Kui aga süsteem märkab, et kahe liikleja vahel võib toimuda kokkupõrge, lülitub tulevikus sisse ülekäiguraja ohurežiim, mille algoritme Bercman praegu arendab. Ohurežiim hoiatab jalakäijat helisignaaliga ning sõidukijuhti veel silmatorkavama valgusignaaliga,» selgitas Suurkask liikluslahenduse toimimispõhimõtet.
Lisaks arendab Bercman oma ülekäiguradadele totaalside süsteemi (vehicle-to-everything communication ehk V2X) kasutusvõimalust. See tähendab, et juba lähitulevikus saaks sõiduk suhelda kõigi teda liikuses ümbritsevate osapooltega alustades teistest sõidukitest ja jalakäijatest lõpetades taristuga. Kui nutikas ülekäigurada kaardistab ohu, saab ta saata autole V2X-sõnumi ja vajadusel käivitada automaatse pidurdussüsteemi.