:format(webp)/nginx/o/2022/02/08/14353282t1h4656.jpg)
Kinnisvaramaaklerite vahendustasu on otseses seoses pakutava teenuse kvaliteedi ja mahuga. Levinud arvamus, et maakler paneb vaid kuulutuse üles ja jääb siis ootama, professionaalide puhul ei kehti, teab Uus Maa maakler Marina Hodus rääkida.
Kinnisvaramaaklerite vahendustasu on otseses seoses pakutava teenuse kvaliteedi ja mahuga. Levinud arvamus, et maakler paneb vaid kuulutuse üles ja jääb siis ootama, professionaalide puhul ei kehti, teab Uus Maa maakler Marina Hodus rääkida.
On olemas kirjutamata reegel, mis kehtib ka vahendusteenuse puhul, on «kvaliteetne teenus maksab». Väga hea ja professionaalse hambaarsti, juristi, juuksuri, maakleri jms spetsialisti teenus maksab keskmisest rohkem.
Turu keskmine vahendustasu on 3-5 protsenti müügihinnast ning see sõltub objektist, selle asukohast ja müügiprotsessi mahust. Kui objekti hind on madal, siis tihtilugu lepitakse kokku konkreetses summas. Seda praktiseeritakse piirkondades, kus kinnisvarahinnad on väga madalad. Samuti võib professionaalse maakleri vahendustasu mõnikord madalam olla ka väga eksklusiivse ja kalli objekti puhul.
Kinnisvaraturul on ka odavaid tegijaid, kuid sel juhul tuleb arvestada, et protsendise või kaheprotsendilise vahendustasu eest kõiki teenuseid ei saa.
Enne, kui asud valima oma kinnisvara müügipartnerit, pane tähele, et sinuga sõmitaks maaklerleping. Professionaalne maakler teeb seda alati. Kui satute maakleri otsa, kes ütleb teile, et mingit lepingut ei sõlmita, võib see olla juba suureks ohumärgiks.
Põhilised tööülesanded, mida professionaalne maakler sinu objekti müümiseks teeb:
Müüja nõustamine, adekvaatse hinna määramine;
professionaalsete fotode tegemine;
laialdane turundus: korrektne kuulutus, reklaam kinnisvaraportaalides, sotsiaalmeedias jm;
plakati paigaldamine objektile;
objekti esitlemine koostööpartneritele;
kliendipäeva läbiviimine;
tagasiside müüjale müügiprotsessi kohta;
ostukliendi nõustamine ja vajadusel tema panka suunamine;
müügiläbirääkimised;
hindamiskati organiseerimine;
tehingu juriidilise korrektsuse tagamine;
järelteenindus.