19. sajandil alguse saanud Kreenholmi tekstiilivabrikust kujunes kiiresti üks suuremaid selle ala ettevõtteid Läänemere piirkonnas. Kuna esialgu ei olnud lähiregioonist spetsialiste võtta, palgati 300 oskustöölist Saksa- ja Inglismaalt. Nende majutamiseks ehitati uhked elamud, mille historitsistlik stiil oli inspireeritud Suurbritannia tööstuslinnade tellisarhitektuurist. Elumajad rajati ka lihttöölistele ning lisaks ehitati kool, saun, kauplused, luteri ja vene õigeusu kirikud, turuhoone, tuletõrjejaam, haiglakompleks ja klubihoone. Õnnekombel elasid paljud nendest hoonetest üle Teise maailmasõja aegse pommitamise, mis sai saatuslikuks ülejäänud linnale.
Nõukogude ajal arenes siinne tekstiilitööstus veel võimsamaks ning seetõttu tihendati ajaloolist linnakut paljude ehitistega. Nii võeti eluruumidena kasutusele Joala 10 ja 12 neljanda korruse kõrge pööning ning 1970. aastatel ühendati kaks maja omavahel vaheplokiga. Vaheehitis kaeti geomeetrilise mosaiikpannooga. Ehkki tegemist on üldjoontes abstraktse taiesega, võib sellelt ära tunda kangaste vahel askeldavad ketrustöölised. Pannoo autoriteks olid ilmselt Odessast pärit kunstnikud Jevgeni Olenin ja Eduard Pašover. Ukrainas oli mosaiikpannoode tegemine heal järjel, seda toetasid tugev õppetöö ning klaasi- ja keraamikatehaste mitmekülgne toodang.
Pannoo on ühtlasi taustaks revolutsionäär Amalia-Elisabet Kreisbergi mälestusmärgile. Tööliste õiguste eest märtrisurma läinud kohalik tüdruk seisab justkui sümboolselt oma seltsimeeste ees. 1904. aastal valiti 25-aastane Kreisberg Kreenholmi töölisvanemaks. Tema kohustuseks oli vabriku töötajate huvide esindamine läbirääkimistel administratsiooniga. Kartmatu preili oli kolleegide seas populaarne ning juhtis südilt 1905. aasta streiki, kuni ta arreteeriti. Ta suri vanglas 29. aprillil 1906. aastal.