Nõo Lihatööstus tõi koostöös Tartu Ülikooli, EASi ja Eesti Koolitoidu Liiduga turule tervisliku tootesarja noortele, et võidelda ülekaalulisusega ning pöörata tähelepanu tasakaalustatud toitumisele.
Eesti lihatootja tõi turule noortele suunatud tervisliku tootesarja
Nõo Lihatööstuse tootearendajad töötasid EASi programmi Disaini meistriklass raames ja koostöös Tartu Ülikooli töörühmaga välja tootesarja, mis aitab leevendada noorte ülekaalulisuse ja tervisliku toidutarbimise probleemistikku. Nõo algatusega liitusid ka Eesti Koolitoidu Liit ning mitmed gümnaasiumid. Tulemus sai heakskiidu noortelt endilt, kes olid kaasatud algusest peale.
Lihatööstus kaardistas koos noorte endiga põhjalikult, millised valikud on üldse noorema tarbijaskonna käeulatuses, millised on tarbimisharjumused, soovid ja eelistused.
«Saime teada, et keskenduda on tarvis toodete kõrgele lihasisaldusele ja sellele, et need on valminud keskkonnasõbralikult. Vähemal määral pidasime silmas ka pakendi suurust.»
Noortesarja tooted tunneb ära pakendil oleva Eesti Koolitoidu Liidu embleemi ja rohemärgi järgi. Sarjas on neli toodet, s.h liharibad, lainelised singilõigud ja broilerilihast snäkivorstid Parmigiano-Reggiano juustuga.
Taavet lisas, et ka lõplik pakendidisain valmis koostöös Tartu Ülikooliga, kellega tehti pilgujälgimise katsed ja mõõtmised. «Noortel on paraku tekkinud väärarusaam, et liha ei ole tervislik,» kirjeldas ta. «Samal ajal ütleb koolitoidu liit, et noortel on lihatarbimises ja valkude omandamises just puudujääke. Selle on muidugi seletus: kui vaadata tooteid, mida poodidest kõige rohkem ostetakse, siis nendes pole kahjuks lihasisaldus kõige kõrgem ja need ei pruugigi kõige tervislikumad olla. Tahame oma toodetega panuse anda täisväärtuslikku toiduvalikusse.»