Majanduslangus pani britid kodus kokkama
Koduperenaine Julie Daniel tunnistas Reutersile, et varem ostis ta palju valmis pastakastmeid. Kuna pastakastmed olid üpris kallid, on ta nüüd proovinud lihtsamaid tomatikonserve, millest saab sama hea kastme ise kokku keeta.
Sarnaselt käituvad kaupmeeste tähelepanekute järgi ka teised britid ja sellest annab kasu lõigata. Näiteks Morrisonsi supermarketite kett on viimastel nädalatel hinnatundliku kliendi eelistusi silmas pidades oma müüginumbreid märgatavalt kasvatanud.
Firma kommunikatsioonijuht Angus MacGiver rääkis, et inimesed on huvitatud eelkõige hinnast ja poole hinnaga välja reklaamitud tooted lähevad kaubaks. Lisaks sõnas MacGiver, et inimesed ostavad rohkem asju koduseks toiduvalmistamiseks. Tema arvates on see huvitav trend – kodune söögitegemine on varasemaga võrreldes justkui tähtsamaks muutunud.
Statistika näitab, et 45 protsenti brittidest eelistab valmistoitudele ja väljas einestamisele kodus kokkamist. Eelkõige peegeldab see püüdu kõikjalt ja võimalikult palju raha säästa.
Suurbritannia restoranide jaoks ei tähenda see muidugi head – viimase kahe kuuga on äri kokku kuivanud. Pitsade küpsetajatel aga nii kehvasti ei lähe, sest koduköögist tüdinud inimesed otsustavad tihti restoranitoidust taskukohasema pitsa kasuks. Majanduslanguse süvenedes plaanib näiteks pitsakett Domino`s avada kaks uut esindust.