Päevatoimetaja:
Kristina Kostap
Saada vihje

Uuring reastas Eesti inimeste lemmiktoidubrändid

Ostukäru. Pilt on illustreeriv.
Ostukäru. Pilt on illustreeriv. Foto: Toomas Huik/Postimees Grupp

Kantar Emor uuris mais 2022 kuuendat aastat järjest, millised on Eesti inimeste jaoks kõige meeldivamad brändid toidu- ja joogikategoorias. Meie maiustuste lipulaev Kalev püsib toidubrändide valdkonnas eestimaalaste jaoks kindlalt edetabeli tipus.

Ka järgnevate brändide puhul suuri üllatusi ei ole ‒ esiviisikus püsivad sarnaselt aastatagusele nii lihasektori liidrid Maks&Moorits ja Rakvere kui ka traditsiooniline sulatatud juustu bränd Merevaik. Paariaastase pausi järel jõudis sel aastal taas esiviisikusse piimabränd Alma.

Kalevi edumaa järgnevate toidubrändide ees on viimastel aastatel küll pisitasa kahanenud, kuid brändi meeldivus püsib ühtviisi kõrge erinevates tarbijasegmentides. Kalev on juhtiv toidubränd nii noorte kui ka vanemate tarbijate jaoks soost ja elukohast sõltumata. Vaid mitte-eestlaste seas on Kalevist napilt kõrgem pika ajalooga lihabrändi Rakvere meeldivus.

 

Uuringujuht Katrin Männaste sõnul püsivad toidubrändide valdkonnas Eesti inimeste lemmikutena kohaliku taustaga, eeskätt siinsele turule suunatud ja läbi aastate harjumuspäraseks saanud brändid. Tooterühmade lõikes mahub veerandsaja meeldivaima toidubrändi sekka enim piima- ja lihatoodete brände. Rahvusvahelisema haardega brände jõuab meeldivamate sekka vähem ning seda pigem mitte-eestlaste kõrgema eelistuse toel.

Brändieelistus erineb jätkuvalt vanuse lõikes ‒ kui noorimas tarbijasegmendis (15–24aastased) on edetabeli tipus rohkesti maiustuste, snäkkide ning jookide brände, siis keskealised ja vanemad tarbijad väärtustavad Kalevi kõrval valdavalt toidu põhikategooriate, s.o liha-, piima- ning teraviljatoodete brände. Vanimas vanuserühmas on keskmisest hinnatumad ka juhtivad kohvibrändid.

Populaarseimate toidubrändide väljaselgitamiseks palusime vastajail etteantud nimekirja alusel valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat – valik tuli teha 99 nimetuse ja logo seast. Uuringus osales 1065 inimest vanuses 15–74 aastat üle kogu Eesti.

Tagasi üles