A1000 Market odavpoodide keti juhi sõnul näitavad hinnauuringud, et kallima otsa toidupoed tõstsid hüppeliselt juurdehindlust ning hinnavahe odavamatega on kärisenud 30 protsendini.
USKUMATUD HINNAKÄÄRID ⟩ Toidupoodide hinnavahe on kärisenud pea kolmandikuni
Tarmo Lauringu sõnul on kallimad poed juurdehindlust tõstnud, aga odavamad hoiavad hambad ristis marginaali endisel tasemel. «Viimaste kuude ostukorvide võrdlused näitavad, et hinnavahe on kärisenud 30 protsendini ja sellist erinevust ei saa põhjendada ühegi tootja hinnatõusuga. Üks pood paneb lihtsalt teisest kaks korda suurema kasumimarginaali vahele ja nii suur pole see erinevus varem olnudki,» ütles Lauring.
«Kallimad poed kasutavad praegu ära üldist hinnatõusu. Kui tootja tõstab hinda 10 protsenti, siis paneb ahnem kaupmees omalt poolt veel 14–17 protsenti otsa, mis on väga suur vahe,» kirjeldas Lauring.
Kallimad poeketid on Lauringi sõnul tõstnud hindasid kahel peamiselt põhjusel – heal ajal laienemisele kulutatud miljonid ning kõrgeks aetud juhtimis- ja turunduskulud tuleb tagasi teenida ning säilitada samal ajal omanikele kasumlikkus.
«Ja seda maksavadki Eesti inimesed praegu kinni ning näiteks kallimas poes käies kaotab pere iga kuu 250-300 eurot, mis on rohkem kui kunagi varem,» rääkis Lauring.
A1000 Marketi juhi sõnul on kaubanduses tulemas rasked ajad. Viimased kaubanduse käibenumbrid näitavad, et olenemata hinnatõusust toidupoodide sektori käive langes, mis tähendab, et inimesed üritavad odavamalt hakkama saada. Klient pole rumal ning praegu pole väga oluline, kas poe põrand on marmorist või odavamast materjalist. Suure juurdehindlusega poodide langus jätkub, soodsamatel läheb pigem tõusvas joones,» lisas ta.