L, 10.12.2022

EGA MITTE SINA? ⟩ Etiketiekspert: niimoodi käituvad toidupoes ainult ebaviisakad inimesed

Kodu.postimees.ee
Etiketiekspert: niimoodi käituvad toidupoes ainult ebaviisakad inimesed
Facebook Messenger Twitter Whatsapp
Comments 4
Pilt on illustreeriv.
Pilt on illustreeriv. Foto: Shutterstock

Etiketieksperdid loetlevad üles 10 ebaviisakat tegevust, mida inimesed toidupoes enim kordama kipuvad. 

Toidukaupade ostlemine on enamikule meist üsna igapäevane tegevus, kuid see ei õigusta ebaviisakat käitumist.

Seetõttu palus Huffington Post etiketiekspertidel jagada ebaviisakaid käitumisviise, mis on neile toidupoode külastades silma jäänud. Ja muidugi nõuandeid nende vältimiseks.

1. Kiirkassa kasutamine liiga paljude esemetega

Austage kiirkassa esemete piirangut ja ärge minge sinna, kui teil on lubatust rohkem asju. Keegi ei naudi järjekordades seismist, aga see ei ole vabandus reeglite eiramiseks. 

2. Vahekäigu liiklusreeglite eiramine

Vahekäigus kehtivad kõnniteega sarnased reeglid. Ärge takistage teistel inimestel liikumist, jäädes järsult seisma või muutes äkitselt suunda. Hoidke silmad lahti!

3. Asjade avamine neid ostmata

Vältige pakendite avamist lõhna või maitse tundmiseks ja seejärel tagasi panemist. Samuti ärge käperdage valimatult puuvilju. Koroonaviiruse levimise tõttu on eriti oluline olla tähelepanelik hügieeni ja mikroobide suhtes.

4. Lugupidamatus teiste isikliku ruumi suhtes

Viisakad kogukonna liikmed arvestavad kaasostlejatega. Distantsi hoidmine aitab vähendada ka viirusehaiguste levimise riski. 

5. Teiste inimeste kärudest kaupade võtmine

See, et keegi parasjagu käru kõrval ei seisa, ei tähenda, et selle sisu oleks vabalt võtmiseks. Isegi kui see on viimane pakk piima!

6. Kassas aja raiskamine

Järjekorda minnes otsige juba varakult pangakaart või sularaha välja, et maksmine ei võtaks üleliia palju aega. Ärge pange kõiki järjekorras ootama, kuni jooksete tagasi mune tooma, mille unustasite ostukorvi panna.

7. Esemete «tagastamine» juhuslikesse kohtadesse

Mõnikord panete kauba ostukorvi, kuid hiljem mõistate, et teil pole seda tegelikult vaja. Kui olete õigest riiulist juba kaugel, siis võib väga ahvatlevana tunduda mõte kauba jätmisest suvalisse kohta. Meelt muutes tuleks anda toode mõnele töötajale või kassapidajale - eriti kui tegemist on külmkapist või sügavkülmast võetus kaubaga!

8. Ümbruses toimuvale tähelepanu mitte pööramine

Püüdke pöörata tähelepanu ümbritsevatele inimestele ja asjadele, eriti kui ostlete koos lastega. Ärge laske neil poes niimoodi ringi joosta, et see teisi häirida võiks. Kui näete, et keegi näiteks ei ulatu riiulist kaupa võtma, siis võimalusel pakkuge oma abikätt. 

9. Ostukäru tagastamata jätmine

Viige käru selleks ettenähtud kohta, mitte ärge jätke seda keset parklat. Veerema läinud käru võib autosid kahjustada.

10. Agressiivne käitumine parklas

Parkimine tekitab pingeid, sest kõigil on kiire. Sellest hoolimata on viisakas jalgsi poodi suunduvatele inimestele teed anda. Toidupoodidel on tavaliselt suured parklad, nii et isegi kui peate paar ringi tegema, tasub rahu säilitada. Juhul kui puudub vastav luba, tuleks kindlasti vältida invaliididele mõeldud kohtadele parkimist.

Märksõnad
Tagasi üles