Ülehinnatuid objekte, mis praeguse energia- ja julgeolekukriisi valguses jäävad portaalidesse seisma, leidub omajagu. Ühelt poolt ei ole olukorra tõsidus veel kõigi teadvusse jõudnud ning teisalt proovitakse võtta viimast, arvab Uus Maa Al Mare büroo juhatuse liige Elena Tomson.
Kinnisvaraturg muutub aina rohkem ostjate turuks
Pakkumiste arvu lähenemine koroonaeelsele tasemele viitab, et defitsiit on seljatatud, müügiperioodid on venimas pikemaks ja kliendid vajavad kinnisvaraspetsialistide tuge tavapärasest enam.
Kindlasti ei saa öelda, et kinnisvaraturg hanguks. Vastupidi, tehingud toimuvad ka praegu, kuid tingimused, kuidas nendeni jõuda, on muutunud.
Hind, hind ja veelkord, hind
Kuna tarbijakindlus on sügavas languses ning ostuotsuseid tehakse ettevaatlikumalt, on praegu võtmeteguriks kaasata pädev müügipartner, kes loob pädeva müügistrateegia ning aitab objekti ratsionaalselt hinnastada.
Igale kinnisvaraobjektile leidub ostja, kuid tehingu edukaks läbiviimiseks hakkab üha enam rolli mängima hind ning kõigi osapoolte vaheline paindlikkus. Üldjuhul arvestavad ostjad ca 5% soodustusega.
Lisaks õigele hinnastamisele on olulised märksõnad ka hea soojapidavus, linna keskküte ning mõistikud kõrvalkulud. Kliendid uurivad kommunaalkulude arveid väga põhjalikult ning soodsate kuludega objektid on selgelt eelistatud.
Gaasi- ja elektriküttega kortereid on müüa keerulisem, seetõttu ollakse nõus ostuhuvi puudumisel hinda veel enam langetama.
Kõige likviidsema kinnisvaraga piirkonnad Tallinnas on jätkuvalt Lasnamäe ja Mustamäe, kus toimub ka kõige enam tehinguid. Samas ei osteta ka neis linnaosades selgelt ülehinnatud kinnisvara.
Tehinguni jõutakse aeglasemalt
Müügitempo on sügisel muutunud rahulikumaks. Võib öelda, et paljud praegu toimuvad tehingud on varasemate otsuste tulemus. Seega tuleb arvestada, et kliente on vähem ning need, kes huvi üles näitavad, esitavad enam küsimusi ja uurivad ka põhjalikumalt enda võimalusi finantseerimiseks. Ka omapoolseid hinnapakkumisi tehakse oluliselt rohkem.
Kinnisvaraturg muutub aina rohkem ostjate turuks ja konkurents nende nimel kasvab. Seega täpselt sihitud müügistrateegia, õige hind ning paindlikkus on need märksõnad, mis praegu eduka müügitehinguni viivad