Sumena kaasasutaja Joosep Kaljula sõnul raisatakse Eestis igal aastal 164 miljoni euro väärtuses ligi 167 000 tonni toitu. «Osa sellest visatakse nii inimeste kui kaupmeeste poolt kas teadmatusest või alternatiivi puudumisest lihtsalt ära, kuigi võiks tegelikult hoopis ära tarbida. Ainuüksi Eesti toidupoed hävitavad aastas hinnanguliselt ligi 23 000 tonni toidukaupu,» rääkis Kaljula.
«Rikkamate riikide elanikud on tihti teadlikumad ning ei tunne «parim enne» või sellele lähenevaid tooteid ostes erilist valehäbi, mistõttu on Skandinaavias toidu päästmisega tegelevad Fiksuruoka ja Matsmart väga populaarsed. Käivitasime suve alguses ka Eestis Põhjamaadega sarnase veebipoe testversiooni. Pelgalt suve jooksul päästsime niimoodi kokku 26 tonni head toitu, mis oleks muidu ära visatud,» lisas Kaljula.
«Oktoobris avasime IT-firma SRINI toel veebipoe täisversiooni ja meil on juba praegu 3500 püsitellijat ja 25 tarnijat. Näiteks Kalevi omanikfirma Orkla, Selver ja Eesti üks suuremaid jae- ja hulgimüüjaid Sanitex. Aasta lõpuks plaanime jõuda saja tarnijani ning päästa pool miljonit toodet,» ütles Kaljula.
SRINI partneri Mattias Mölderi sõnul katab toidupäästmise pood toodete elutsükli olulise osa ning säästab nii kaupmeestele kui inimestele raha. «Meie saame sellised tooted soodsalt kätte ja müüme ka ise väga odavalt edasi. Poe hindadega võrreldes on kaubad tihti poole või isegi kolmveerandi võrra soodsamad. Ja kliente on palju – näiteks osteti hiljuti pelgalt poole päevaga ära 3200 Kalevi šokolaadibatooni,» lisas Mölder.