Päevatoimetaja:
Kristina Kostap

SUUR MUUTUS Populaarset šokolaaditahvlit tuleb poest edaspidi teise logo järgi otsida

Copy
Pilt on illustreeriv.
Pilt on illustreeriv. Foto: Shutterstock

Maailma ühe kuulsaima šokolaadi visuaalset kuvandit ja brändi ootavad ees suured muutused.

Toblerone'i kuvand muutub, kuna ettevõte ei tohi enam kasutada oma pakendil kurikuulsa Matterhorni mäe siluetti.

Kuna Toblerone'i tootev ettevõte Mondelez kavatseb oma tootmise viia Šveitsist Slovakkiasse, ei saa ka šokolaadi enam Šveitsi šokolaadiks nimetada. Sellest tingituna ei tohi ettevõte reklaamida oma toodet Šveitsi sümboliga.

Oma kaubamärgi kaitsmiseks on riigil nimelt eriline šveitsilikkuse määrus, mis jõustus 2017. aastal. See reguleerib, kes tohib tooteid reklaamida Šveitsi sümbolitega.

Ettevõte hakkab nüüd Matterhorni mäe silueti asemel kasutama «voolujoonelist mäelogo», mis on kujundatud Toblerone'i ainulaadse kolmnurkse kuju jäljendamiseks, vahendab Unilad.

«Pakendi ümberkujundamine toob kaasa moderniseeritud ja voolujoonelise mäelogo, mis on kooskõlas meie šokolaadi geomeetrilise ja kolmnurkse esteetilise küljega,» ütles Mondelezi pressiesindaja Aargauer Zeitungile.

Toblerone'i pakendilt eemaldatakse ühtlasi sõnad «toodetud Šveitsis», asendades need sõnapaariga «asutatud Šveitsis».

Toblerone'i lõid 1908. aastal kaks šokolaaditootjat, Theodor Tobler ja Emil Baumann. Kaubamärgi nimi on Tobleri perekonnanime ja täidise itaaliapärase nimetuse torrone ühend. Siiani on Toblerone'i toodetud ainult Bernist lääne pool asuvas tehases. Nüüd viiakse tootmine üle Slovakkia pealinna Bratislavasse.

Tagasi üles