Ühe inimese prügi on teise inimese varandus. Kui ka sinu kodus leidub hulgaliselt asju, mida saaks teisele ringile saata, siis miks mitte nende pealt veidi taskuraha teenida. Nõuandeid, kuidas luua ideaalne müügikuulutus, jagavad modell Adeline Vaher-Vahter ja Yaga juht Aune Aunapuu.
KAPITÜHJENDUS ⟩ Anna ülearusele kraamile uus elu! 4 nippi ideaalse müügikuulutuse loomiseks
DPD hiljutisest e-kaubanduse uuringust selgus, et tänaseks müüb või soetab juba kaks kolmest regulaarsest e-ostlejast tooteid inimeselt-inimesele-platvormidel. Tarbijaid motiveerib taaskasutusplatvormidel ostma eelkõige võimalus soetada tooteid soodsamalt ning ületarbimise ja tootmise vähendamine.
Inimeselt inimesele ostu-müügiplatvormid on Eestis aina populaarsemad. «Ainuüksi eelmisel aastal liikus läbi Yaga platvormi uuele ringile üle 250 000 toote, mis ilmestab Eesti elanike huvi taaskasutustoodete vastu,» sõnas Yaga juht Aune Aunapuu.
Hinda eseme seisukorda
Eesti elanike seas kasvab huvi taaskasutustooteid müüvate platvormide vastu. Logistikaettevõtte DPD suure e-kaubanduse uuringu andmetel ostab või müüb tooteid inimeselt-inimesele-platvormidel lausa 64 protsenti regulaarsetest e-poodlejatest.
Üleliigsete esemete müümisel soovitab Aunapuu alustada asjade sorteerimisest ja seejärel tuleks müügiks valitud esemete seisukorda kriitiliselt hinnata, veendudes, et asjad on korralikud ja puhtad. «Ühtlasi on hea nipp müümist alustada hooajalistest esemetest, sest nii nagu jaekaubanduses otsivad ka taaskasutusplatvormidelt inimesed eelkõige kaupa, mida saab kohe kasutada või kanda,» sõnas Aunapuu.
Ka modell ja mõjuisik Adeline Vaher-Vahter leiab, et kuldreegel on see, et müüdav kaup on korralik. «Toote seisukord võiks olla selline, et sa sooviks seda iseendale ka osta. Müüdav ese peaks olema alati puhas. Näiteks sisustustooted tasuks enne pildistamist lapiga üle käia ning riiete puhul tasub jälgida, et need poleks kortsus ega määrdunud,» tõi Adeline Vaher-Vahter välja.
Pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna
DPD uuringu andmetel müüvad tooteid eri platvormidel lausa enam kui pooled regulaarsed e-ostlejad. Peamise inimeselt-inimesele-müügiplatvormide kasutamise põhjusena toodi esile kasutuna seisvatele asjadele uue elu andmine, mis toob ka kappi ruumi juurde. Ostjad näevad põhilise eelisena aga võimalust soetada tooteid odavamalt ning vähendada ületarbimist ja sellega koormust keskkonnale.
Kõige populaarsemad tooted leiavad Yaga platvormil uue kodu kõigest paari minutiga, mistõttu on oluline panustada kvaliteetse tootefoto tegemisse. Kvaliteetne foto mõjub ühest küljest ostjale atraktiivselt ning teisalt aitab ka luua usaldust, sest ostja saab enne ostu sooritamist tootest parema ülevaate. Aunapuu sõnul on riiete puhul populaarsemad kuulutused, kus rõivaese on näha seljas, sest nii saab ostja esemest parema aimduse.
Vaher-Vahteri sõnul on ideaalseks tootefotoks vaja puhast ja selget tausta ning rohket valgust. «Parimaks valguseks on üldjuhul päevavalgus. Kaamera võiks olla seadistatud portrait mode'i funktsioonile, mis udustab tausta ja toob toote rohkem fookusesse,» sõnas ta. Tema sõnul ongi ebakvaliteetne foto suurim viga, mida inimesed kuulutuse koostamisel teevad. «Sul võib olla väga hea ja ilus toode, kuid kui pildikvaliteet, valgus ja asukoht on kehv, ei pruugi see foto sinu toodet ostma kutsuda,» sõnas ta.
Oluline on õiglane hinnastamine
Vähem tähtis ei ole ka müügikuulutuse kirjeldus ja toote õiglane hinnastamine. «Toote kirjeldus võiks edasi anda olulisima info müüdava toote kohta. Vahel on hea juurde lisada ka hind, millega toode on soetatud või mis hinnaga see võib hetkel uuena poeletil saadaval olla. See annab ka ostjale ülevaate, mis on toote tegelik väärtus kaubanduses,» sõnas Vaher-Vahter.
Veel üks nipp on üle vaadata, mis hinnavahemikus teised inimesed sarnaseid tooteid platvormil müüvad, et enda pakutav toode oleks konkurentsivõimeline. «Tasub ka meeles pidada, et teise ringi kauba puhul on ootus jaehinnast oluliselt madalamale hinnale,» kirjeldab Aunapuu.