Päevatoimetaja:
Kristina Kostap

RASKED AJAD Soomes on kasvanud kahe vanakooli valmistoote ost

Copy
Pilt on illustreeriv.
Pilt on illustreeriv. Foto: Pexels / CC0 Licence

Keerulise finantsolukorra tõttu on ka põhjanaabrid sunnitud oma rihma koomale tõmbama. Keskmisest toidukorvist leiab seetõttu nii mõnegi 90ndatel populaarse valmistoote.

Piiratud eelarve ning elukalliduse tõusu tõttu otsivad paljud soomlased lohutust omaaegsetest lemmikutest. Nii lendavad keskmise soomlase ostukorvi 90ndatel suurt tähelendu teinud mikrolaineahjus soojendatavad pitsad ja burgerid.

Soome meediakanal Iltalehti uuris kohalikelt tegijatelt, millised valmis- või kiirtoidud hetkel soomlastele kõige paremini peale lähevad. S- ja K-grupi müügistatistika näitab, et soome tarbijad eelistavad 1990. aasta majanduskriisist pärinevaid tooteid.

Kesko toidukaupluse juht Harri Hovi selgitas, et majanduslanguse ajal kipuvad inimesed otsima lohutust tuttavate ja usaldusväärsete toodete seast. Selle tulemusena osteti ainuüksi eelmisel aastal S grupi poodidest peaaegu 1,7 miljonit kilogrammi konserveeritud hernesuppi, umbes 10 miljonit mikrolaineahjupitsat ja ligikaudu 13 miljonit hamburgerit.

K-grupp ei avalda täpseid müüginumbreid, kuid tunnistab, et mikrolaineahjus kuumutatavate pitsade ja hamburgerite nõudluse osas võib täheldada märgatavat kasvu. K-grupi andmete kohaselt on kõvasti suurenenud ka odavamapoolsete sealiha toodete ja töödeldud lihatoodete müük. 

S-grupp on seevastu täheldanud suurenenud lihapallide nõudlust. Viimase aasta jooksul on S-grupi kauplustest ostetud ligemale 15 miljonit lihapallikarpi, suurendades toote müügimahtu 12 protsendi võrra. 

Tagasi üles