Päevatoimetaja:
Kristina Kostap

KÕVA SÕNA Kodumaine kohuke lööb võõrsil laineid

Copy
Emma kohuke.
Emma kohuke. Foto: Tere AS

Tere piimatööstus eksportis Saksamaale ligi veerand miljonit Emma kohukest. Eriliseks tegi tehingu fakt, et tavaliselt piimatooted oma kaubamärgi all nii kaugele ei jõua, vaid eksporditakse private label'i ehk omamärgitootena. Esmane kontakt tehinguks saavutati välismessil pea kaks aastat tagasi.

«Saksamaa on üks esimesi Euroopa Liidu riike lisaks meie regioonile, kus on tekkimas kohukese tootekategooria,» sõnas Nordic Milki ekspordijuht Risto Müürsepp.

«Eestis on kohuke teada-tuntud juba 40–50 aastat, kuid sakslaste jaoks kindlasti uus, samas mitte üdini avastamata toode. Nad vajavad väga palju selgitavat lisainfot, et kohukese puhul pole tegu maiustusega. Sellegipoolest positsioneerivad nad täna kohukese riiulis maiuste hulka, sest toodet kirjeldatakse šokolaadi-piimamaiusena, aga Eesti kohukestes on 40–70 protsenti rohkem kohupiima,» lisas Müürsepp.

Kohukesed realiseeriti ühes suuremas Saksamaa kaubandusketis NETTO Marken-Discount, millel on Saksamaal üle 4300 kaupluse. Kaubanduskett kuulub Saksamaa suurimasse kaubanduskontserni EDEKA, mille turuosa jaekaubanduses moodustas eelmisel aastal 25 protsenti. 

Risto Müürsepa sõnul andis Saksa müügiprojekti olulise panuse ka sealne EASi esindaja, kes oli nõu ja e-jõuga abiks, et teada saada, kuidas Eesti kohukeste müük 83 miljoni elanikuga riigis vastu võeti. «Sotsiaalmeedias kõlas üleskutse, et tähelepanelikud eestlased Saksamaal võiks teada anda, kui märkavad oma toidupoes Emma vanilli- või kakaokohukesi. Saime tagasisidena hulgaliselt pilte, kus oli näha Emma kohukesi riiulil kõrvuti maailma tuntud brändidega. Need eestlased, kes oma elukohajärgsest toidupoest kohukest ei leidnud, olid loomulikult veidi pettunud,» lisas Müürsepp.

Tagasi üles